dinsdag 7 december 2021

Dag 6 èn 7 van de adventskalender van Marianne Design

 

Vandaag laat ik een kaart zien waarbij ik de producten uit het 6e en 7e vakje van de adventskalender van Marianne Design gecombineerd heb.

In het 6e vakje zit een stempel van een ijskristal. Een grote. Groter dan de ijskristal stempels van het eerste vakje.

En in het 7e vakje zit een stans van een cirkel met een ophang-oogje er aan. Ik gebruikte die bij deze kaart als kerstbal.
Maar je kunt er ook een leuk labeltje van maken. Ik denk dat ik dat deze maand nog wel eens zal laten zien.
Ik stanste en kleurde de kerstbal, zoals ik dat ook bij de stans van de vlinder van vakje 5 deed. Ik gebruikte wederom ecoline (522).
Nadat ik de ballen had uitgestanst, stempelde ik er met sepia inkt een ijskristal op. Toen maakte ik de rand ook bruin met stempelinkt en een sponskwastje.

Op een stukje kraftkarton spetterde ik met witte waterverf en tekende ik streepjes met witte gelpen.
Ik plakte wat stukjes karton op elkaar, maar nog niet op de kaart.
Ik reeg een koordje door de kerstbal, plakte de bal met foamtape op de kaders en plakte het uiteinde van het koordje aan de andere kant van de kaders vast met dubbelzijdig plakband. Dat deed ik met alle 3 de kerstballen. Daarna plakte ik de kaders op de kaart.
Tenslotte strikte ik koordjes om de gespannen koordjes.

1 opmerking: