zondag 13 januari 2019

Stap-voor-stap beschrijving van een easel kaart



Tijdens de demonstratie van afgelopen zaterdag maakte ik ook deze easel kaart. Tijdens het maken van die kaart maakte ik ook telkens foto's, zodat ik je de werkwijze kan laten zien.

Ik gebruikte de knipvellen van de anemonen, het groene stippenpapier en gehandletterde kaartjes.
Daar liet ik gisteren ook kaarten van zien.



Werkwijze:

Vouw een stuk karton dubbel.
Snijd er met een cirkelstans (grootste maat) een rondje uit, waarbij de stans een stukje over de vouw uitsteekt, zoals op de foto hierboven.

Snijd nog een cirkel met dezelfde maat cirkelstans uit het karton.

Je hebt nu een rondje en een soort 8 met een vouw, zoals je hierboven ziet.



Vouw de bovenkant van de '8' naar de vouw, zoals op de foto hiernaast.
Als je de vouw omhoog doet, krijg je zo'n vorm, die je hieronder ziet.






Plak de losse cirkel tegen het voorste flapje aan. Je krijgt dan de vorm, die je hierboven ziet.


Snijd uit het stippenpapier 2 cirkels, die een maatje kleiner zijn. Plak ze op de kaart.


Plak met 3D-kit of foamtape een gehandletterd kaartje tegen de onderkant.
Doordat je het plaatje verhoogd opplakt, kan het rechtopstaande rondje achter dat kaartje worden gezet. Hierdoor blijft het kaartje mooi staan.


Je kunt nu het kaartje versieren met plaatjes.


Zo ziet de kaart er vanaf de zijkant uit.

We geven wel vaker demonstraties. Wil je op de hoogte blijven, meld je dan voor onze nieuwsbrief.

20 opmerkingen:

  1. Mooi kaartje. Dank dat je dit met ons wil delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel,ga hem maken.super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ku je het kaartje dichtvouwen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk kaartje goed aangegeven,ben er 4 aan het maken voor kerst.bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb er verschillende Kerst kaarten mee gemaakt. Super leuk modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg geen ronde cirkel , heb hier geen stands voor , wel n heel mooie kaart ! 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk maar heb je ook een idee om een halve kaart goed uit te snijden. Een die voor de helft kan omklapppen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Baie dankie vir die uitleg, n baie goeie idee, vir n Kersfees kaartjie ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je wel voor de heel goede uitleg ik kijk al zo lang naar deze kaart 👍

    BeantwoordenVerwijderen