dinsdag 15 januari 2019

Verschillende mogelijkheden met de tulpenstans


Vrijdag en zaterdag gaf ik een demonstratie, waarbij ik mijn nieuwe knipvellen combineerde met de nieuwe producten van Leane Creatief.

Ik ging ook aan de slag met een leuke silhouette tulpenstans.
Al eerder liet ik daar een kaart mee zien.
In de verpakking zitten 3 stansen. Je ziet ze alledrie op de foto hieronder.

De stans aan de linkerkant is voor de zijkant van de kaart.
De middelste snijdt alle vlakken van de tulp uit.
En de stans aan de rechterkant stanst de omtrek uit.

Wanneer je de stansen met elkaar combineert, krijg je verschillende uitwerkingen van de tulpen.
In dit blogbericht laat ik je verschillende mogelijkheden zien.




Dit is de snelste uitwerking.
Je stanst met de middelste stans de tulpen uit het midden van een stuk karton.
Je plakt een stukje turquoise stippenpapier, dat 0,5 cm breder en 0,5 cm langer dan het tulpenkaartje is, op een kaart en daarop plak je het tulpenkaartje.
Teken een sierrandje en stans 'Liefs' uit.





Om de kaart hierboven te maken, doe je een stuk easy connect tape achter een stuk wit karton.
Uit het karton stans je de tulpen.



Verwijder de beschermlaag van het easy connect tape en plak het op turquoise stippenpapier.



Leg nu de omtrek stans op het karton. Zet het vast met craft tape.
De punten tussen de steel en de bladeren verschuiven snel, zet het daar goed vast met tape (dat is waar op deze foto het middelste tape zit).
Stans het uit.

De uitgestanste vorm kun je nu met 3D kit of foamtape op de kaart plakken.








Om de kaart hierboven te maken stans je eerst de rand van de kaart.


Daarna stans je de tulpen uit.
Als je dan peach stippenpapier aan de binnenkant van de achterkant van de kaart plakt, krijg je dit doorkijk effect.

Maar je kunt ook met de omtrek stans nog een omtrek uit het stippenpapier stansen en die erachter plakken. Dat zie je op de kaart hieronder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten