woensdag 1 december 2021

Dag 1 van de adventskalender van Marianne Design


Vandaag is de eerste dag van de adventskalender van Marianne Design.
En de eerste dag begint al gelijk met een hele bruikbare stempel.
In het eerste vakje zit namelijk een stempel met ijskristallen. En dat is natuurlijk altijd leuk om te gebruiken voor je kerst- of winterkaarten.
Het is ook leuk om een paar ijskristallen aan de binnenkant van je kaart te doen of om je envelop er mee te versieren.

Ik gebruikte ze bij de 2 kaarten, die je hier ziet. Maar je komt ze vaker tegen deze maand, want ze combineren mooi bij een ander vakje van de adventskalender.

Bij de kaart hieronder maakte ik eerst een sierrand rondom mijn kaart. Ik stempelde met sepia inkt op kraft karton. Toen maakte ik de rand ook bruin met stempelinkt en een sponskwastje. Met witte gelpen tekende ik accenten in het dessin.

Met de landschapsstans, kraft karton en witte waterverf maakte ik een tafereeltje. Dat deed ik al eerder (zie hier, hier en hier).
Dat tafereeltje plakte ik op de kaart.

Ik knipte de stempel van de adventskalender in 6 stukjes, zodat ik losse ijskristallen kan stempelen. Die stempelde ik in de lucht. Ook die versierde ik met witte accenten met de witte gelpen.
Het huisje en de boompjes gaf ik nog een bruine waas met het sponskwastje.


Ik maakte met diezelfde materialen ook nog een lang smal kaartje van een strook van 8 x 30 cm, die ik dubbelvouwde. Ook daarop stempelde ik wat ijskristallen.
Om het kaartje strikte ik een zwart/wit koordje.

Er zitten nog veel meer leuke producten in de adventskalender. Ik laat je deze maand nog veel meer zien.
Heb jij de adventskalender nog niet? Ik heb er nog een paar te koop. Je vindt ze hier in de webwinkel.

1 opmerking: