donderdag 9 september 2021

Kraft kaarten met winters landschapje

 
Ben je op het CreaWeekend in Rijswijk geweest? Dan heb je misschien deze kaarten wel zien staan.

Ik maakte ze met een landschaps-stans van Leane Creatief. De stans-set bestaat uit allerlei onderdelen, waar je een landschapje mee kunt maken.

Je kunt zelf weten of je alle onderdelen gebruikt of wat weg laat. Ik heb bijvoorbeeld de stansen van de wolken niet gebruikt.

 

Met sommige onderdelen kun je een beetje schuiven. En sommige onderdelen kun je (een paar keer) extra uitstansen.
De verschillende onderdelen kun je met foamblokjes op elkaar plakken, zodat er meer diepte ontstaat. Maar je kunt het ook plat op elkaar plakken. Of een combinatie daarvan.
Bij deze kaarten heb ik alleen de boompjes, die buiten de passe partout komen, met foamtape opgeplakt. En bij het onderste kaartje het huisje.
Maar het is handig om de onderdelen eerst eventueel te kleuren, voordat je ze in elkaar plakt.

Ik kleurde het kraft karton met witte waterverf en witte pen.
In mijn gratis stempelcursus (je kunt je hier aanmelden) laat ik zien hoe je met de waterverf werkt.
Ook de witte spetters op de achtergrond maakte ik met de witte waterverf.

Bij het kaartje hierboven gebruikte ik een aantal dezelfde stansen. Maar ik sneed zelf mijn passe partout.
Het kaartje is 10,5 x 10,5 cm.

Voor deze kaarten gebruikte ik o.a. de volgende materialen:
- stans met winters landschapje (er is trouwens ook een stans met een staand landschapje)
- kraft karton
- wit aquarelkarton
- witte waterverf
- witte gelpen

Ik maakte ook een kaart met deze stans, die ik inkleurde met ecoline brushpennen. Die laat ik je later zien.

4 opmerkingen:

  1. Dit zijn prachtige kerstkaart en zo mooi met de passe partout.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!! Dank je wel voor de inspiratie!
    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marjolein, wat een leuke / mooie kaart! je kan er wat van! ik zoek je webwinkel, zou je het adres willen mailen! dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als u op de linken in het blogbericht klikt, komt u er vanzelf.

      Verwijderen