zaterdag 5 maart 2022

Kaarten met een bloemenkrans (instagram live van 3 maart)

 
Afgelopen donderdag ging ik live op instagram.
Ik ging kaarten maken met een gestanste krans.
Heb je de demonstratie gemist?
Je kunt het hier terug kijken.

Bij die stans zitten ook stansjes van blaadjes en stansjes van takjes met besjes. En dat kun je heel leuk combineren met mijn knipvellen met bloemen.



Ik gebruikte een knipvel met blauwe bloemen en een knipvel met vlinders. Beide knipvellen zitten trouwens ook in een voordeelpakket. Dan zitten er ook nog wat dessinvellen bij.

Ik hing ook nog een vogelhuisje in de krans. Bovenop het vogelhuisje plakte ik een strikje van koord. Ik plakte het vast met tacky glue.


Nadat ik die eerste kaart had gemaakt, maakte ik nog een kaart met die stans van de krans.

Daarbij gebruikte ik een stans van een vogelhuisje en de stansjes van de veren, die daarbij zitten.
Ook gebruikte ik een stans van vogeltjes.
En een stans van een bloemenrandje, waarbij ik de bloemetjes los knipte.



Na afloop van de live op instagram maakte ik nog een kaart met dezelfde knipvellen, die ik gebruikt had.
Van de stans met de krans gebruikte ik alleen de blaadjes.
En ik gebruikte de stans met de tekst 'liefs'.

Langs de rand tekende ik een sierrandje.
Dit moet je wel goed laten drogen. Het duurt lang voordat het niet meer uit kan vegen.

Verder gebruikte ik voor de kaarten in dit blogbericht o.a de volgende materialen:
- gele kaarten
- blauwe kaart
- blauw stippenvel
- wit karton
- kraft karton
- Papicolor karton: vanille (963)en mosgroen (951)
- witte waterverf
- bruine stempelinkt
- zwarte fineliner (micron of staedtler)
- sponskwastje

Op donderdag 10 maart om 20.00 uur ga ik weer een demonstratie op mijn instagram account geven. Dan maak ik weer wat anders.
Kijk je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten