vrijdag 11 maart 2022

Kaarten met gestempelde rozen (instagram live van 10 maart)

 
Gisteravond ging ik live op instagram.
Ik ging kaarten maken met een stempelset met rozen.
Die stempels heb ik zelf ontworpen.

Ik liet zien hoe je stempelt, hoe je met maskeertape werkt en hoe je de afbeeldingen in kunt kleuren.

Heb je de demonstratie gemist?
Je kunt het hier terug kijken.

Bij het stempelen gebruik ik als basismaterialen zwarte stempelinkt, aquarel karton, een stempeltool, roze crafttape (voor het vastzetten van het karton op de tool) en een waterpenseel.

De stempelafdrukken kleurde ik met ecoline brushpennen: rood violet (545), bronsgroen (657) en gele oker (227).

De roze kaarten heb ik zelf ontworpen. Je vindt mijn kaarten hier in de webwinkel.

Ik begon met het stempelen van het tafereeltje met de gieter. Op het filmpje op mijn instagram pagina kun je zien hoe ik maskers gebruik bij het stempelen. (Heb je geen instagram account, dan kun je toch het filmpje zien, heb ik begrepen.)
Wat verderop in het filmpje kun je zien hoe ik de afbeeldingen inkleurde en de kaart in elkaar plakte.
De stempel met de papierklem komt van deze stempelset.

Bij de kaart hierboven heb ik steeds dezelfde stempel in alle hoeken gestempeld, zodat alle hoeken hetzelfde zijn. Op het filmpje kun je zien hoe ik dat deed. Daarbij is de stempeltool ideaal.
De stempel met de tekst 'liefs' komt van deze stempel.


Bij de kaart hierboven heb ik de stempelafdrukken uitgeknipt, met een klein randje er omheen.
De tekst is uit zwart karton gestanst met deze stans.

De kleine hartjes, waarmee ik alle kaarten versierde, zijn gemaakt met een randjes stans.

Tijdens de demonstratie heb ik het nog over mijn gratis online stempelcursus. Daarvoor kun je je hier aanmelden.
En ik noem een blogbericht waarin een overzicht van de beurzen staat. Die vind je hier.
In dat blogbericht staan kortingstips en een kortingscode.

Op donderdag 17 maart om 20.00 uur ga ik weer een demonstratie op mijn instagram account geven. Dan maak ik weer wat anders.
Kijk je mee?

1 opmerking: