zondag 2 januari 2022

6 kaarten met ramen


Een paar maanden geleden heb ik veel kaarten laten zien met gestempelde ramen en deuren.

Dit was het eerste blogbericht over die leuke stempels. Toen waren ze net binnen en zat mam er mee te demonstreren op de stempelbeurs in Nijkerk. (In 2022 staat deze beurs gepland voor 2 en 3 april.)

Mam werkte de stempels ook uit in het blauw, daarbij combineerde ze het met mijn stempels met de sneeuwpop. Dat zag je in dit blogbericht.

In dit blogbericht liet ik je stap-voor-stap zien hoe je kunt maskeren bij die stempels door gebruik te maken van maskeer tape.

Je kunt de stempels ook op kraft karton gebruiken. Dat liet ik zien in dit blogbericht. Ik kleurde de stempels in met witte waterverf.

En ik combineerde de stempels ook met een stansje van klimop uit de adventskalender van Marianne Design. Dat liet ik hier zien.

Een heleboel ideeën dus met die stempels. Maar eigenlijk zijn het voornamelijk kerstkaarten.
Maar wanneer je de kerstdecoraties weg laat, kun je er ook algemene kaarten van maken.
De stempeltjes zijn allemaal los. Dus die met de kerstdecoraties kun je gemakkelijk weglaten. Ook kun je de stempels uit de verschillende sets (er zijn er 2 met ramen en 2 met deuren) met elkaar combineren.

In dit blog bericht laat ik je 6 kaarten met ramen zien, waarbij ik de kerstdecoraties weg heb gelaten.
De stempelafdrukken maakte en kleurde ik dit najaar tijdens een demonstratie op de Knotsgekke Kaartendagen in Den Bosch. (In 2022 staat deze beurs o.a. gepland voor 17, 18 en 19 februari.)
Ik kleurde ze met brushpennen: turkooisblauw (522), roodbruin (422), sepia (416) en grasgroen (676).
Ik had er nog steeds niets mee gemaakt, omdat ik eerder de afdrukken met kerstdecoraties uitkoos om kaarten van te maken. Van de week kwam ik het stapeltje afdrukken tegen. Ik dacht 'die zijn leuk om te combineren met een aantal nieuwe producten uit de januari collectie van Marianne Design'.
Ik heb de stempelafdrukken gecombineerd met een bloemenstans, een tekstcirkel stans en nieuwe tekst stempels.


Bij die tekstcirkel stans zitten ook rechte teksten. Die gebruikte ik bij een aantal kaarten. Onderaan de tekst blijft een stukje karton zitten. Wanneer je dat stukje karton onder een ander stukje karton schuift, steken alleen de letters er onder vandaan.

Ik sneed de teksten, de bloemen en de blaadjes uit azuurblauw (904), appelgroen (967) en ravenzwart (901) Papicolor karton.

 
De stempelafdrukken plakte ik op mijn rode kaarten met stippen. Die kaarten zijn 14,8 x 14, 8 cm. Je kunt ze vierkant laten, maar ook kleiner snijden.
Bij de kaart hierboven sneed ik er een rechthoekige kaart van, met de vouw aan de korte bovenkant.
Bij de kaart hieronder deed ik de vouw aan de lange zijkant.



Aan sommige kaarten strikte ik met koord een sleuteltje.

En ik versierde ze met uitgestanste bloemetjes.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten