vrijdag 22 oktober 2021

Hoe je deze kaart met deur met behulp van maskers stempelt


Vandaag laat ik je zien hoe ik de afbeelding op deze kaart stap voor stap stempelde.

Ik gebruikte een stempel van een deur.
Die stempel komt uit een serie met verschillende deuren en ramen.
Er zitten allerlei stempeltjes bij om de deur of het raam aan te kleden. Heb je meerdere stempels uit die serie, dan kun je die decoratie stempels ook door elkaar gebruiken.


Eerst stempelde ik de 2 kerstboompjes op het aquarel karton.
Ik stempelde de boompjes ook nog op maskeertape.
Die op het maskeertape knipte ik uit en legde ik op de boompjes op het aquarelkarton.


Daarna stempelde ik de deur. Doordat het maskeertape eroverheen zit, gaan de stempelafdrukken niet door elkaar.

Bij de foto hierboven zie je bij het linkerboompje dat ik dat maskeertape al heb weggehaald en bij het rechterboompje zit het er nog op.


Daarna kleurde ik de afbeelding in met ecoline brushpennen.
Ik gebruikte de kleuren: sepia (416), grasgroen (676) en turkooisblauw (522).

Wil je ook leren hoe je kleurt met ecoline brushpennen?
Ik heb een half jaar geleden een gratis online stempelcursus gegeven, daar leer ik het je.
Die cursus kun je nog steeds volgen en is gratis. Je kunt je hier aanmelden.


De afbeelding plakte ik op een kaart, waarop ik mijn donkerbruine stippenpapier had geplakt.

Om de kaart strikte ik koord, waaraan ik een sleuteltje hing.
Hoe je zo'n sleuteltje aan de kaart strikt, zie je in dit filmpje.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten