dinsdag 26 oktober 2021

Kraft kaarten met gestempelde deur en ramen

De kaart hierboven maakte ik tijdens de Knotsgekke Kaartendagen in Den Bosch.
Het was de derde poging, want ik deed steeds iets fout.
Ik haalde een keer het karton van de tool af, terwijl ik nog een stempelafdruk op dezelfde plaats moest maken. En ik vergat een keer de maskers op de kerstboompjes te leggen.

De techniek van het kleuren met witte verf, leg ik uitgebreid uit tijdens mijn gratis online stempelcursus. (Je kunt je hier aanmelden, als je dat nog niet gedaan hebt.)
In het kort werkt het als volgt: stempel je afbeelding, kleur het met witte waterverf, stempel nog een keer op dezelfde plaats.

En bij deze kaart heb ik gemaskerd. In dit blogbericht leg ik uit hoe je maskert met deze stempels. Maar bij deze kleurtechniek moet je eerst de afbeelding helemaal af maken, voordat je de volgende stempel stempelt.
Wanneer je gaat maskeren begin je met de boompjes. Eerst het ene boompje helemaal af maken (stempel, verf en stempel) en dan het volgende boompje helemaal af maken.
Vervolgens leg je het maskeertape over de boompjes en stempel je de deur. Die maak je ook helemaal af (stempel, verf en stempel). Vervolgens kun je nog de deurmat en de lantaarn stempelen, verven en stempelen.
Daarna heb ik het nog wat extra wit gemaakt op plaatsen waar wat sneeuw is gevallen, zoals op de boompjes, de bovenkant van de deurpost en de bovenkant van de lantaarn.
Tot slot heb ik nog witte spetters op het tafereeltje gespetterd.

Ik verwerkte de afbeelding op een kaart en strikte er een sleuteltje aan.

Met dezelfde techniek maakte ik ook nog de kaarten, die je hieronder ziet.


Ik gebruikte bij de kaarten o.a.:
- stempel van een deur
- stempel van een raam
- stempel van een ander raam
- zwarte stempelinkt
- kraft karton
- wit aquarelkarton
- zwart papier met stippen
- witte waterverf
- koord
- sleuteltje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten