zaterdag 29 januari 2022

4 diorama kaarten met een tak, vogeltjes en een vogelhuisje (instagram live van 27 januari)


Afgelopen donderdag gaf ik live op instagram een demonstratie met een diorama stans.
Met diorama stansen kun je een landschapje met verschillende lagen maken.

In dit blogbericht zie je 2 kaarten, die ik tijdens de demonstratie maakte. En 2 kaarten, die ik later nog maakte met dezelfde stansen.

Ik gebruikte de volgende stansen:
- diorama stans met tak en vogeltjes
- vogelhuisjes
- bloemetjesrand (ik knipte de bloemetjes los, ik gebruikte ze ook bij deze kaarten)

Je kunt de demonstratie hier terugkijken.
Ik heb naderhand nog een strikje en bloemetjes aan de kaarten toegevoegd. En de groene kaart heb ik verruild voor eentje met stipjes.


De kaarten hierboven en hieronder maakte ik tijdens de demonstratie.
Bij de bovenste stanste ik een passepartout met tak uit de kaart.
Bij de kaart hieronder plakte ik de ovalen op een kaart.


De figuren stanste ik allemaal uit aquarel karton.
Ik kleurde het met ecoline brushpennen: lichtgroen (601), lentegroen (665), sepia (440) en hemelsblauw (578).

De ecoline deed ik op een stukje plastic. Met een waterpenseel pakte ik de ecoline op.
Hoe dat werkt leg ik je uit tijdens de gratis stempelcursus, die je online kunt volgen. Je kunt je hier aanmelden.


Tijdens de demonstratie liet ik ook zien dat je wolkjes uit de achtergrond kunt stansen, in plaats van er op te plakken.
Met het kartonnetje, waaruit ik de wolken stanste, maakte ik vandaag de kaart, die je hierboven ziet.
Van de kaart sneed ik een stuk af, zodat die 7 x 12 werd. Ik liet de ovaal er bovenuit steken, zodat je door de wolkjes kunt kijken. De wolkjes zijn dus niet zwart, maar een opening in de kaart.



Uit de kaart hierboven stanste ik ook de passe partout met de tak.
Aan de tak plakte ik een vogelhuisje. Die zit aan een blaadje geplakt. Het strikje van het vogelhuisje plakte ik met een klein druppeltje tacky glue vast.

De binnenkant van de kaart maakte ik blauw en ik plakte er 2 wolkjes op.





Wil je de volgende live demonstratie niet missen, zet dan donderdagavond 3 februari in je agenda. Dan ga ik om 20.00 uur weer live.

2 opmerkingen: