maandag 10 januari 2022

Verschillende mogelijkheden met stans-set met bloemenrandjes


Vorig jaar heb ik heel wat nieuwe knipvellen getekend. Maar niet altijd kwam ik er aan toe om (veel) voorbeeldkaarten te maken.
Te kort tijd, te veel vellen tegelijk of andere zaken, die mijn aandacht vroegen. Zoals beurzen en andere nieuwe producten.

Laatst bedacht ik me dat het dan misschien handig zou zijn om voortaan met een wat kleinere serie knipvellen te komen. En dan misschien wat vaker per jaar. We zullen zien hoe dat dit jaar zal verlopen.
Nou ja, zo klein is mijn nieuwste serie ook weer niet geworden. Want ik bedacht er een vel met memoblaadjes en papierklemmen bij. En leuke kaarten met een kaartenrekje. En ook weer sluitstickers. Al met al dus best wel wat producten.

Vandaag laat ik niets met die nieuwe producten zien. Want die waren nog niet binnen toen ik deze kaarten maakte.
Maar ik zet wel een knipvel van vorig jaar in de spotlight. Die met de roze bloemetjes.
Met dat vel had ik nog helemaal geen kaarten gemaakt. Ik had al wel wat plaatjes uitgeknipt en die in een broodtrommeltje bewaard.
Toen de nieuwe paperset van Marleen van der Most binnen kwam, vond ik die wel heel leuk om te combineren met mijn knipvellen met de roze bloemen. Dus pakte ik het broodtrommeltje er bij en ging aan de slag.
Eerst maakte ik nog de kaarten met de gestanste teksten, die je al eerder zag.

Ondertussen zag ik een overzicht van de nieuwe producten van Leane Creatief die binnen zouden komen. En daar zat een leuke set met randjes stansen met bloemetjes bij.
Dus toen besloot ik om die bloemenrandjes nog aan de kaarten toe te voegen.

In dit blogbericht zie je dus 3 kaarten, waarbij ik het het knipvel met de roze bloemetjes, de paperset en de stansen met bloemenrandjes met elkaar combineerde.
Ik gebruikte als basis kraft kaarten.



De witte spettertjes in de rechterbovenhoek van de kaart hierboven maakte ik met witte waterverf.

In de stans set met de bloemenrandjes zit een stans waarmee je een bloemenrand aan je papier kunt stansen, zoals je hierboven ziet.
Maar ook een stans met een los randje met bloemetjes. Die gebruikte ik bij de kaart hieronder.




De bloemetjes van die losse bloemenrand kun je ook los knippen. Ik plakte die losse bloemetjes bij de roze bloem van het knipvel.

Bij de bloemetjes, die je hiernaast ziet, plakte ik een stukje donkerbruin papier achter het gaatje van het bloemhartje. Het staat heel leuk. Maar het is wel een gepriegel.

Het labeltje, dat ik bij deze kaart gebruikte, komt ook uit de paperset.



In de paperset zitten ook stickertjes met teksten er op. Die heb ik ook bij deze kaarten gebruikt.

De kleine groene hartjes stanste ik uit met de stans van het vogelhuisje uit de adventskalender van Marianne Design.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten