vrijdag 21 januari 2022

4 kaarten met gestanste hartjes (instagram live van 19 januari)


Woensdag gaf ik een live demonstratie op instagram.

Ik ging kaarten maken met mijn nieuwe knipvellen en mijn nieuwe kaarten.
Ik combineerde ze met nieuwe stansen van Leane Creatief: stansen met elkaar overlappende hartjes en randjes stansen.
De tekst stempel die ik gebruikte is van Marianne Design.
Verder gebruikte ik vanille (963), kerstrood (943) en ravenzwart (901) Papicolor karton.

Je kunt deze demonstratie terug kijken op instagram en YouTube.
En wil je de volgende live demonstratie niet missen, zet dan donderdagavond 27 januari in je agenda. Dan ga ik om 20.00 uur weer live.

Eerst maakte ik de kaart, die je hierboven ziet.
De hartjes stanste ik uit kerstrood karton. Daar had ik eerst easy connect tape achter gedaan, zodat je na het stansen een soort sticker krijgt.
Met de randjes stans maakte ik een soort kanten strook.
Met de andere randjes stans uit de verpakking maakte ik de kleine hartjes.



Al eerder had ik met de afbeeldingen van de creme roos al zo'n kaart gemaakt.
Die zie je hierboven.



Ik maakte ook nog een 2e kaart. Daarbij gebruikte ik een kaart met een kaartenrekje.
Toen ik de hartjes uit vanille karton had gestanst, bedacht ik dat het leuk was om die ook uit kerstrood karton te stansen, om daarmee de open ruimtes tussen de hartjes in te vullen.



De volgende ochtend maakte ik ook nog de kaart, die je hierboven ziet.. Ik had van de gestanste hartjes nog de restjes liggen en kon daarmee hartjes in elkaar puzzelen met de omgekeerde kleuren.

Ook op deze kaart plakte ik wat kleine hartjes. Zo'n hartje is ook leuk om op de achterkant van de kaart te doen. Als klein detail.
Dat zie je op de foto hieronder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten