zaterdag 15 juni 2024

Nieuw paperbook met Hollandse afbeeldingen


Ik heb weer een nieuw paperbook ontworpen. Eentje met het thema Holland.

Rond Koningsdag dacht ik dat het wel leuk was om de tompouce en moorkop uit het gebakjes paperbook oranje te maken. Dat was te laat om nog voor Koningsdag te maken.
Maar het idee voor een Hollands paperbook was er al een tijdje en daar paste het wel bij.

Ook kreeg ik vraag naar molens.
De tekening die ik maakte, paste niet zo goed in het geheel. Ik besloot de tekening om te zetten naar blauw, zodat ik er een Delftsblauw tegeltje van maken kon.
Ik bekeek toen meer afbeeldingen, die ik eerder tekende. Sommige daarvan vond ik geschikt voor een tegeltje. Ook die zette ik om naar blauw. Ik paste ze soms nog ietsjes aan en zocht de mooiste eruit voor het paperbook. De tegeltjes zitten er in diverse maten in. Ook kleintjes, zodat je meerdere tegeltjes bij elkaar kunt plakken. En er zijn ook tegeltjes met een tekst erop, zodat je die erbij kunt combineren.

Er zitten ook afbeeldingen van een fiets in.
En van tulpen. Tulpen in een kan en tulpen in het papier.
Van het tekenproces van de afbeelding van de tulpen in het papier heb ik een kort filmpje waarin je kunt zien hoe ik het tekende en kleurde. Dat zie je hieronder:

 '

Omdat ik veel leuke reacties kreeg op de kopjes uit het paperbook met de gebakjes, heb ik die ook in dit paperbook gedaan. In het rood, wit, blauw, oranje en Delftsblauw.

Ook zitten er dessinvellen in. Met stipjes en bloemen.
Omdat ik tijdens het maken van kaarten ook wel eens een effen stukje papier miste in dezelfde tint, heb ik die er ook bij gedaan. Op de achterkant van een stippenvel. Zodat je kunt kiezen welke zijde je gebruikt.
Daardoor besloot ik meer dessinvellen dubbelzijdig te doen.

Ik had zoveel gemaakt dat het nog een flinke puzzel was om alles in het paperbook te krijgen.
Maar dat is gelukt en ik ben erg tevreden met het resultaat. Nu nog even afwachten hoe het eruit ziet, als het gedrukt is.
Ik verwacht het paperbook eind juni. Maar je kunt het nu wel alvast bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten