vrijdag 11 februari 2022

6 kaarten met zwemberen


Ik heb weer nieuwe knipvellen en kaarten ontworpen. Er is een knipvel met een beer in zwembroek en een knipvel met een beer in badpak. Daarbij maakte ik weer bijpassende kaarten met stipjes. In het roze, lichtblauw en oker. Ze zijn er met èn zonder kaartenrekje.

Met de knipvellen en kaarten kun je kaarten maken voor kinderen, die geslaagd zijn voor hun zwemdiploma. Maar ze zijn ook geschikt om iemand een fijne vakantie te wensen. Of iemand te feliciteren.



In dit blogbericht zie je 6 kaarten, waarbij ik de nieuwe knipvellen en nieuwe kaarten gebruikt heb.
Wil je ze ook maken?
Ik heb ook een handig pakket waar alle materialen in zitten om deze 6 kaarten te maken.
Er zitten knipvellen, stippenvellen, kaarten, enveloppen, koord en foamtape in het pakket.


Bij de beer met badpak, die in de zwemband zit, heb ik een tip:

Plak de armpjes van de beer aan de bovenkant plat op het vorige plaatje. En bij de handjes plak je het met foamtape vast.


De gaatjes in de klemmetjes hoef je er niet uit te knippen.
Gebruik voor de roze kaarten de klemmetjes van het roze knipvel. En voor de blauwe kaarten die van het blauwe knipvel
Bij de gele kaart heb ik ze er wel uit geknipt.
Bij het klemmetje aan de linkerkant werd dat niet zo netjes, daarom heb ik daar een vlaggetje overheen geplakt.



Je kunt de kaders langs de gekleurde randjes uitsnijden of uitknippen, maar je kunt het ook iets ruimer uitsnijden of uitknippen. Dan heb je nog een extra gekleurde rand eromheen.
Dit is bij de gele kaart hierboven gedaan.




De vlaggetjes schuif je tot je tevreden bent.
Dan plak je ze vast met foamtape.
Daarlangs plak je een stukje koord. Als het koord goed vast zit, maak je knoopjes aan de uiteinden en knip je het koord af.



In het pakket zitten vierkante kaarten. Die kun je ook tot een rechthoekige kaart snijden. Dat heb ik bij de kaart hierboven gedaan.

De knipvellen en de kaarten zijn al leverbaar. Het pakket is na dit weekend leverbaar.
Je vindt het hier overzichtelijk bij elkaar.

Gisteravond liet ik de kaarten zien tijdens de live demonstratie op instagram. Toen maakte ik ook nog 2 andere kaarten. Die komen later op mijn blog.
Die demonstratie kun je terugkijken op instagram.

1 opmerking: