vrijdag 15 mei 2020

Ideeën voor geslaagd-kaarten


Meestal plaats ik eind mei en/of begin juni wat ideeën voor geslaagd-kaarten op mijn blog.
Maar dit jaar is voor de examenkandidaten heel anders. Sommigen weten al dat ze geslaagd zijn. Maar hoe dat nu precies zit met de 'officiele' uitslag weet ik niet.
Ik had dan ook niet verwacht dat er nu vlaggen met rugtassen buiten zouden hangen. Maar gisteren zag ik er een paar hangen.

In dit blogbericht geef ik alvast wat ideeën, die ik eerder op mijn blog heb geplaatst. Zodat je toch aan de slag kunt om voor de geslaagden een kaart te maken.

En voor alle geslaagden: Gefeliciteerd!!!
En wat moet dat raar voor jullie zijn om op deze manier deze schoolperiode af te moeten sluiten.


De kaart hierboven maakten we vorig jaar tijdens een aanschuifworkshop.

Voor deze kaart gebruikten we de volgende stempel en stansen:
- stempel uil
- stans rond of vierkant kader met takjes
- geslaagd stans

In dit blogbericht zie je nog meer voorbeelden met deze materialen.
Ook gebruikten we nog een andere tekststans, want er werden tijdens de aanschuifworkshop ook andere kaarten gemaakt met dezelfde materialen.


In 2011 maakten mam en ik deze labels, daarbij gebruikten we mijn knipvellen met de rugtassen.

Om zo'n achtergrond met duidelijke en vage afdrukken te krijgen, stempel je eerst een tekst. Vervolgens inkt je je stempel niet opnieuw in. Dan krijg je een vagere afdruk.

De tekststempel waarmee we de achtergrond stempelden is niet meer verkrijgbaar. Uiteraard kun je dat ook met een andere 'geslaagd' stempel maken.

Hier zijn een paar suggesties van recentere stempels:
- Op deze stempel met telefoonberichten staat bijvoorbeeld de tekst 'Trots op jou'. De stempel kun je leuk combineren met de al wat oudere stans van de smartphone.
- En met deze stempelset met allerlei losse woorden kun je zelf de tekst op je kaart samenstellen, waardoor er heel veel mogelijkheden zijn met deze set. Er zijn 4 verschillende soorten, maar met deze kun je de tekst 'Gefeliciteerd met je diploma' maken.
- Wil je een gebrushletterde tekst, dan is deze stempel van Carla Kamphuis een leuke. Er staan heel veel bruikbare teksten op. Maar ook deze met handgeschreven teksten van Marianne Design zijn mooi. Er staat 'goed gedaan' op. Maar ook 'joepie' kun je gebruiken.
- Wil je de tekst op een klein labeltje, dan is dit een leuke set met een heleboel kleine stempeltjes en daarbij passende stansjes van labeltjes.


Meer tekst stempels vind je op deze pagina in onze webwinkel.


Die labels hadden we destijds op een reep chocolade geplakt en er geld tussen geschoven.


Een ander idee om geld te geven, plaatste ik onlangs op mijn blog, waarbij ik gebruik maakte van een nieuwe stans van een labeldoosje.
Het doosje kun je versieren, zoals je wilt.

Ik gebruikte o.a. de volgende materialen:
- stans van het labeldoosje en kledingstukken
- tekststans
- Papicolor karton: blauw (955), marineblauw (969), hagelwit (930)
- witte gelpen
- dessinpapier: blue dot 4


Bovenstaande stans is van Leane Creatief.
Vorige jaar had Leane ook leuke stansen, die je heel goed kunt gebruiken bij het maken van geslaagd kaarten.


Zoals deze met de uilen en boeken.
En dan is er ook nog een stans van een schooltas en een stans van een laptop.


In plaats van gestanste uilen kun je ook mijn knipvellen met de uilen gebruiken.


2 jaar geleden maakten we tijdens een aanschuifworkshop kaarten met een grote tekst erop.
De letters stansten we met alfabet stansen uit wit aquarel karton.
Op één van die kaarten had ik de tekst 'geslaagd' gezet. De andere voorbeelden, die ik voor die aanschuifworkshop had gemaakt, zie je in dit blogbericht.







Ook met deze set (met paperbloc, stempel en stans) kun je geslaagd kaarten maken.
Of bedankkaarten voor juf en meester.


Elke maand komt Marianne Design met zulke voordeelpakketten, waarmee ze oudere materialen opruimen.
Dit pakket is al van een paar jaar geleden en daarom nòg aantrekkelijker geprijsd.

Heb je inspiratie opgedaan?
Veel plezier met het maken van de geslaagd kaarten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten