woensdag 13 mei 2020

2 oranje kaarten met een gestanste krans met bloemen


Onlangs bestelde ik bij de groothandel een stansset van een bloemenkrans.
In de set zit een stans van een krans en allerlei stansen van bloemetjes. Met die bloemetjes kun je de krans versieren.
Omdat het een aantal verschillende stansen van bloemetjes zijn, kun je de krans steeds weer anders versieren. Er zit ook een 3D roos bij.

Ik stanste wat kransen en bloemetjes uit aquarel karton.
Deze bracht ik naar mijn moeder met de vraag of ze ze wilde kleuren en daar kaarten mee wilde maken.
Ze maakte een stapeltje kaarten, waarvan ik je er vandaag 2 laat zien. De andere kaarten houd je nog van me te goed. 

kaart 14,7 x 14,7 cm

Bij de kaart hierboven gebruikte ze de krans, die ze versierde met wat bloemetjes.
Maar je kunt ook de bloemetjes los gebruiken, zonder krans. Of met die bloemetjes een krans maken, zoals mam bij de kaart hieronder deed.

kaart 10,5 x 10,5 cm


De bloemetjes plakte ze met foam op de kaart.


Gebruik om de bloemetjes te kleuren distress inkt en / of ecoline brushpennen.
Dit doe je op een plastic sheet. Je laat er een druppeltje water in vallen en kleurt de uitgestanste figuren hiermee in. Gebruik hiervoor een waterpenseel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten