woensdag 20 mei 2020

2 kaarten met gele bloemen, gemaakt met embossingfolders


Onlangs bestelde ik nieuwe embossingfolders van Nellie Snellen. Eentje met rozen en eentje met een bloemen frame.
Ik had op facebook namelijk een kaart voorbij zien komen met die embossingfolders en die vond ik erg mooi.

Vanmorgen ging ik er mee aan de slag.
Het zijn 3D-embossingfolders. Die hebben wat meer reliëf. Daardoor is de embossingfolder ook wat dikker dan de gebruikelijke embossingfolders. Hierdoor heb je andere platen nodig bij je stansmachine. Ik gebruikte de cuttlebug en gebruikte de dikke witte A-plaat en de dikke transparante C-plaat.

Ik gebruikte hagelwit (930) karton van Papicolor. Omdat dat karton aan de ene kant wat gladder is, dan aan de andere kant, probeerde ik beide kanten. Ik koos de gladdere kant aan de voorkant.

Na het embossen kleurde ik de bloemen met stempelinkt. Dat deed ik met mijn vingers. Ik depte met mijn vingers in de stempelinkt en veegde daarmee voorzichtig over het reliëf.
Ik gebruikte de kleuren mustard seed en peeled paint.


De tekst 'van harte' van de kaart hierboven stanste ik uit. Daarbij gebruikte ik easy connect tape, zodat er een plaklaag achter de uitgestanste vorm kwam.
Ik stanste het uit hagelwit (930) Papicolor karton, dat ik ook kleurde door er met groene stempelinkt over te wrijven. Nadat ik het had gekleurd, plakte ik het op de kaart.

Ook de tekst 'gefeliciteerd' van de kaart hieronder stanste ik uit. Eerst deed ik dat net zoals bij de kaart hierboven, maar dan sprong de tekst er niet zo uit. Daarom stanste ik het uit mosgroen (951) Papicolor karton.
Ook het groene randje dat achter het embossing kader zit, is mosgroen (951) Papicolor karton.
De kaart hieronder is een hagelwitte (930) en die hierboven is narcisgeel (928). (Diezelfde kleur gele rechthoekige kaarten zit ook in het gele voordeelpakket.)



Het koord dat ik om de kaart strikte, wilde ik graag in dezelfde tint geel, als van de geëmboste roosjes.
Ik besloot daarom wit koord te kleuren met de gele stempelinkt.
Ik legde het begin van het koord op het stempelkussen. Met een stukje toiletpapier drukte ik het tegen het kussen. Met mijn andere hand trok ik aan het touwtje. Dat herhaalde ik een paar keer, totdat het koord naar wens was.

4 opmerkingen:

  1. Prachtige kaarten en vooral bij de eerste zie je duidelijk dat de embossing dikker is. Leuk met die inkt bewerkt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! Fijn om weer nieuwe ideeën te krijgen. We moeten toch voorlopig nog thuiszitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was benieuw hoe je de embossing gekleurd had maar simpel met je vinger, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! Weer wat geleerd vandaag. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen