zondag 12 april 2020

Kaart met theepot en kopjes


Vandaag laat ik jullie een kaart zien met uitgestanste theepot, theekopjes en cupcakes.

Die stansset bestaat uit allerlei kleine onderdelen, waardoor je heel veel mogelijkheden hebt.
Er zitten zelfs stansjes van oogjes en een mondje bij. Dan kun je er een kawaii versie van maken. Nieuwsgierig hoe dat dan wordt? Ik laat het je morgen zien.

Als je de stansjes koopt, zitten ze nog allemaal aan elkaar. Je kunt ze met een kniptangetje van elkaar knippen. Maar je kunt het ook voorzichtig heen en weer buigen en dan gaan ze ook los van elkaar.

Voor deze kaart gebruikte ik o.a. de volgende materialen:
- stansset met theepotje, kopjes e.d.
- tekststempel
- kraft kaart
- wit aquarelkarton (dat kleurde ik voor de achtergrond een beetje bruin met bruine distressinkt)
- Papicolor karton: blauw (955)
- blauw papier met stippen


De tekst stempelde ik met een stempel uit een nieuwe serie. (Die gebruikte ik onlangs ook bij een kaart met een cupcake.)
Die stempels bestaan uit allemaal losse woorden. Daardoor kun je zelf je spreuk samenstellen.
Maar je kunt ook zelf de compositie bepalen. Je kunt alle woorden op één regel doen, zoals hier. Of, zoals bij de kaart met de cupcake, op 3 regels.
Er zijn 4 verschillende soorten: gefeliciteerd, mindfulness, spiritueel en filosofie.

Daarbij heb ik nog een tip:
Als je de compositie hebt samengesteld, stempel het dan eerst op een restje papier. Dan kun je controleren of er geen woordje scheef staat.
Wanneer je tevreden bent, kun je de tekst op je kaart stempelen.

Ik maakte gebruik van een handige stempeltool om de tekst te stempelen.

1 opmerking: