zaterdag 4 april 2020

Kaartje met cupcake


Vorig jaar maakte ik een kaart met een plantenrekje.
Bij die kaart had ik het plantenrekje en de plantjes uit wit aquarel karton gestanst en ingekleurd. Op de achtergrond van de kaart had ik een verfveeg gemaakt, waarop ik het rekje plakte.

Bij deze kaart met de cupcake heb ik datzelfde gedaan.

Er zijn bij de stans van de cupcake allerlei verschillende onderdelen, zodat je de cupcake elke keer weer anders kunt versieren. Ik stanste de onderdelen, die ik wilde gebruiken, uit het aquarel karton.

Daarna kleurde ik de onderdelen met ecoline.
De ecoline deed ik eerst op een stukje plastic. Daar deed ik een druppeltje water in, waarna ik met die inkt kleurde.
Ook deze kaart kreeg een gekleurde veeg en spettertjes inkt.

De tekst stempelde ik met een stempel uit een nieuwe serie.
Die stempels bestaan uit allemaal losse woorden. Daardoor kun je zelf je spreuk samenstellen.
Maar je kunt ook zelf de compositie bepalen. Je kunt alle woorden op één regel doen. Of, zoals hier, op 3 regels.
Er zijn 4 verschillende soorten: gefeliciteerd, mindfulness, spiritueel en filosofie.

Daarbij heb ik nog een tip:
Als je de compositie hebt samengesteld, stempel het dan eerst op een restje papier. Dan kun je controleren of er geen woordje scheef staat.
Wanneer je tevreden bent, kun je de tekst op je kaart stempelen.

Ik maakte gebruik van een handige stempeltool om de tekst te stempelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten