zondag 5 december 2010

Winterse kerstkaart

Net als gisteren en eergisteren heb ik weer een kaart gemaakt met een zwart/witte basis. Deze keer gecombineerd met lichtblauw.
De achtergrond is gemaakt met de cuttlebug. Omdat ik ook deze keer color core karton heb gebruikt, kan het reliëf een tint lichter worden geschuurd.
Aan het lintje heb ik een rondje met een ijskristal bevestigd. Ik knoop wel vaker een lintje om de vouw van de kaart en hang daar een labeltje aan. Vaak wordt me gevraagd hoe ik dat doe.
Hier zijn een paar stap-voor-stap foto's.
Allereerst knoop je het lintje om de kaart. Maak er een dubbele knoop in, zodat het niet zo snel los glijdt.
Vervolgens rijg je aan één van de lintjes het labeltje. Nu maak je weer een knoop, bovenop de knoop die je eerder maakte. Trek het lusje, waar het labeltje aan hangt niet te erg aan. Dit kun je voorkomen door een vinger op het labeltje te houden, zodat het niet kan verschuiven.
Maak vervolgens een strik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten