zaterdag 4 mei 2024

Medaillon met hertjes stempelen (truc met dubbele stempeltool)


Met een stempeltool kun je een stempel meerdere keren afdrukken op precies dezelfde plaats.
Zolang je de stempel en het papier aan de tool vast laat zitten, stempel je precies op dezelfde plaats. Dat is handig als je stempelafdruk niet in één keer is gelukt.

Door te maskeren met een stukje maskeertape kun je stempelafdrukken achter elkaar maken, waardoor de afdrukken niet door elkaar te zien zijn.


Maar wat nu als je een stempel meerdere keren wilt afdrukken, maar tussendoor nog een andere stempel wilt afdrukken?
Wanneer je maar 1 stempeltool gebruikt, zul je de stempels toch moeten wisselen en dan krijg je de eerste stempel nooit meer precies op dezelfde plaats, als je die voor de tweede keer wilt gebruiken.
Ik vroeg me af hoe ik dat zou kunnen oplossen. Ik bedacht dat je dan eigenlijk twee flappen aan de stempeltool zou moeten hebben.
Maar dat heeft de stempeltool niet.
Toen bedacht ik dat je ook 2 stempeltools met tape aan elkaar kunt bevestigen, waardoor je wel 2 flappen hebt.

In onderstaand filmpje laat ik je zien hoe je maskert. En hoe je stempelt met 2 flappen.


Ik maakte van de stempels van de medaillons en de stempels met hertjes de kaarten, die je hieronder ziet.


De kaart hierboven is 9 x 14,5 cm.

De kaart hierboven is 12,5 x 9 cm.


En de kaart hierboven is 10,5 x 10,5 cm.

Voor deze kaarten gebruikte ik o.a. de volgende materialen:
- stempeltool (2 stuks!)
- stempel medaillons
- stempels met hertjes
- zwarte stempelinkt
- maskeertape
- craft tape
- kraftkarton
- witte gelpen
- blauw stippenpapier
- blauw tekstvel
- wit karton
- zwart / wit koord

Geen opmerkingen:

Een reactie posten