dinsdag 26 september 2023

Kaart met gestempelde sneeuwpop en gesjabloneerde kerstboom (met stap-voor-stap foto's)


Toen we op het CreaWeekend stonden, stempelde ik een sneeuwpop waarachter ik een kerstboom sjabloneerde. Van al die stappen maakte ik foto's, zodat ik je stap-voor-stap kan laten zien hoe dat werkt.
 

Eerst stempelde ik de sneeuwpop op aquarel karton.
Daarna stempelde ik die op maskeertape. Ik knipte het uit en plakte dat op de gestempelde sneeuwpop op het aquarelkarton.


Toen legde ik het sjabloon van de kerstboom op het kaartje. Ik zette dat vast met roze crafttape. En toen sjabloneerde ik de kerstboom.

Toen legde ik het sjabloon met de stam en de sterren bovenop de gesjabloneerde kerstboom. Ik sjabloneerde dit ook, zodat de details wat donkerder werden.

 

Daarna kon het gele masker er van af.
En kon ik de afbeelding inkleuren.


Voor deze kaart gebruikte ik de volgende materialen:
- stempels met sneeuwmannen
- sjabloon kerstboom
- groene kaart met stippen
- kraft karton
- paperbook kerstberen
(sterren en tekststrook)
- aquarel karton
- Ecoline brushpennen: gele oker (227), bronsgroen (657), hemelsblauw (551), donker sepia (440) en indigo (533)

2 opmerkingen: