zondag 3 september 2023

Stap-voor-stap beschrijving van een gestempeld tafereeltje met paddestoelen

 
Er zijn weer nieuwe stansen en stempels van Leane Creatief.
Met de stempel van de paddestoelen stempelde ik een tafereeltje.

Tijdens het stempelen maakte ik steeds foto's, zodat ik je kan laten zien hoe ik die afbeelding opbouwde.



Eerste schoof ik met de stempels, totdat ik tevreden was met de compositie. Ik keek welke stempels er voor en welke er achter waren.


Toen stempelde ik eerst de stempels van de voorste figuren: de keien en een paddestoel.
Die stempelde ik ook op maskeertape. Ik knipte dat uit en plakte ze op de afdrukken.


Daarna stempelde ik het gras. Door het maskeertape gaan de stempelafdrukken niet door elkaar.
Ik stempelde aan de linkerkant nog een kleine paddestoel. Ook daarop plakte ik een masker.


Toen stempelde ik de grote paddestoel. Die heb ik ook weer afdekte met maskeertape.


Vervolgens stempelde ik de blaadjes.


Ik wilde nog een spinnetje stempelen, die uit de binnenkant van de paddestoel-hoed komt.
Ik maakte eerst een masker voor de hoed en stempelde toen de spin.



Daarna kleurde ik de afbeelding en maakte er deze kaart mee.


Ik gebruikte o.a. de volgende materialen:
- stempel paddestoel
- stempel klemmetje
- Marjoleine kaart: groen met stippen
- Marjoleine tekstvel: groen
- aquarel karton
- Papicolor karton: rood (918)
- Ecoline brushpennen: gele oker (227), bronsgroen (657), scharlaken (334), donker sepia (440), indigo (533)
en zwart (700)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten