donderdag 16 juni 2022

3 juffenkaarten met stempels van 'bikini' dames

 
Op 9 juni ging ik live op instagram.
Ik ging stempelen met de bikini dames van Sara Lindenhols.
De kaarten die ik toen maakte, liet ik al eerder op mijn blog zien.

Ik vroeg me af of je de dames ook kleding aan kon geven, door zelf in de lijfjes te tekenen. Ik ging dat uitproberen en maakte van elke stempelset een aangeklede versie.


Van die aangeklede versies maakte ik kaarten om aan juf te geven.
Je kunt misschien de juf van het kaartje op de juf van je kinderen laten lijken. Of op de buurvrouw, een jarige of...
Zo kun je een heel persoonlijk kaartje maken.
Of laat je kinderen met deze stempels zelf aan de slag gaan.

Ik gebruikte o.a. de volgende materialen:
- stempels met bikini dames
- Marjoleine's kaarten: oker stippen, groene stippen
- Marjoleine's stippenvellen: old green dot 2 en ocher dot
- aquarel karton
- Papicolor karton: mosterdgeel (948) en mosgroen (951)
- ecoline brushpennen: bronsgroen (657), gele oker (227), rood violet (545) en sepia (416)
- tekststempel
-
tekststempeltjes met labelstansjes
- stans met bloemetjes
- stans met hartjes (groene blaadjes van de bloemetjes)
- koord



Om van de lijfjes een aangeklede versie te maken, tekende ik boordjes bij de hals (gebruik eventueel de streepjes bij de sleutelbenen), de armen en het middel.
Zo heb je snel een truitje getekend.
Het truitje hierboven kreeg nog streepjes en een naadje bij de mouwinzet.

De groene blaadjes bij de bloemetjes stanste ik met een hartjes stans.




Ook hier tekende ik weer een boordje bij de hals. Ik gebruikte daarbij de streepjes van de sleutelbenen.
De stipjes die op de armen staan, liet ik terug komen in de rest van de trui.







Ik had het hoofd iets hoger dan de hals gestempeld. Ik heb toen zelf de rest van de hals getekend.
 





Dit lijfje heeft een navel. Voordat ik het lijfje stempelde, plakte ik een stukje maskeertape op het karton, waar de navel eigenlijk zou komen. Toen ik, na het stempelen, het stukje maskeertape weghaalde, had ik een lijfje zonder navel.

Ik gaf deze juf ook wat langer haar door er wat bij te tekenen.

2 opmerkingen: