zondag 14 juni 2020

Yarn Bombing Day, Knit in Public Day en meer textielkunst

Image by DeniseLitchfield from Pixabay

Rondom haken en breien zijn leuke dagen bedacht, zoals 'Yarn Bombing Day' en 'Knit in Public Day'. In dit bericht lees je erover.


Yarn Bombing Day

Afgelopen donderdag was het 'Yarn Bombing Day'.
Misschien heb je wel eens van 'yarn bombing' gehoord. Het is het versieren van voorwerpen op straat met stukken brei- of haakwerk. Zoals om bomen, lantaarns en bankjes.
Het wordt ook wel 'wildbreien' genoemd.

Maar ook kunstenaars gebruiken textiel om hun omgeving te verfraaien.


Op instagram vond ik dit kunstwerk van een kunstenares, die prachtig 'XL-kruissteek' werk maakt.
Is het niet prachtig?


Knit in Public Day

En gisteren was het Knit in Public Day.
Breien in het openbaar. Buiten je eigen vertrouwde huis dus eigenlijk.

Neem jij je brei- of haakwerk wel eens mee, als je op pad gaat?
Ik doe dat regelmatig als ik ergens moet wachten. In een wachtkamer of wachtend bij zwemles.
Dan doe ik een Funny haakpakket, mijn haaknaalden en een schaartje in mijn tas.

Het is zo fijn dat de Funny haakpakketten zo compleet zijn. (Alleen voor de XXL lijven moet je nog wat vulling meenemen, maar bij de gewone Funny's zit dat er bij.) Je hoeft verder aan niets meer te denken.
Ook belanden er altijd wel één of meerdere pakketten in mijn koffer, als we op vakantie gaan. Heerlijk om te doen tijdens de vakantie en de gehaakte Funny blijft mij aan die fijne vakantie herinneren.

Dit zijn de meest recente Funny haakpakketten:


< Funny Becky










< Funny Pussycat met kledingset Summer Girl Pretty

Deze kledingset is ook verkrijgbaar in een andere kleurencombinatie, dat is kledingset Summer Girl Lovely >

Geen opmerkingen:

Een reactie posten