donderdag 10 oktober 2019

Banners op je kaart maken met het bujo grid


Vandaag laat ik je 2 kerstkaarten zien, waarbij ik mijn nieuwe stempels met de kerstballen gebruikt heb.

Ik stempelde met blauwe stempelinkt op blauw karton. Vervolgens tekende ik er met witte gelpen witte accenten in.

En bij deze kaarten maakte ik ook papieren banners, waarbij ik mijn grid gebruikte.


Op het grid staan banners aangegeven.
Leg het grid op je papier en teken de stippen van de banner af.
Je kunt de banner zo lang maken als je zelf wilt.


Snijd de banner uit en plak het op je kaart.


Uit hetzelfde rode stippenpapier knipte ik ook een rood sterretje.
Om dezelfde maat, als die van de stempel te krijgen, stempelde ik het sterretje op de achterkant van het papier en knipte het toen uit.


Ik plakte het kader eerst op een lichtblauwe kaart. Daarna bedacht ik dat het ook wel mooi zou zijn op een donkerder kleur kaart. Ik plakte het toen op een marineblauwe kaart.



Ook op de kaart hierboven plakte ik een rode banner.
Ik sneed eerst een strook van 5 cm breed. Daar legde ik mijn grid op en tekende de punten af. Daarna sneed ik het uit.

Deze kaart heb ik gemaakt van een stuk blauw karton van 15 x 15 cm. Die vouwde ik dubbel. Daarop plakte ik de banner.
En met foamtape plakte ik er nog kaders op. Een marineblauwe van 9,5 x 9,5 cm en een blauwe van 9 x 9 cm.

1 opmerking: