woensdag 12 augustus 2009

1 tegen 100

'1 tegen 100? Dit blog gaat toch over hobby?', zul je denken. Dat klopt!
Ik was vandaag bij de opnames, ik kreeg een vraag die gerelateerd is aan mijn vak en ...
Maar laat ik bij het begin beginnen.

Als ik zie dat '1 tegen 100' weer begint, besluit ik me op te geven. Ik kom door de voorselectie en wordt uitgenodigd voor een opname. Spannend! Aan het eind van de uitzending komt er een nieuwe kandidaat en met nog twee vragen te gaan is de kans groot om door te gaan naar de volgende opnames. Voor de laatste vraag moeten we een som oplossen in 6 seconden. Het lukt en ik ben door naar de volgende opnames.
Vandaag ging ik weer naar Aalsmeer. In de ontvangstruimte ga ik bij de mevrouw zitten, waar ik ook met de voorselectie naast zat. Als tijdens de tweede opname nog 2 van de 100 over zijn, blijkt zij één van die twee te zijn en ze wordt geselecteerd om naast Caroline Tensen te staan. Uiteindelijk heeft ze er 9 van de honderd over. Tot mijn verbazing ben ik daar bij. De kans om uitgekozen te worden is 1 op 9! Nog spannender! Maar helaas word ik niet geselecteerd. Iedereen mag weer meedoen. Er komen nog maar een paar vragen, dus nu is het zaak om al die vragen goed te hebben, zodat ik weer door kan naar de volgende opnames. Tja, en dan komt de laatste vraag. Ze laten een fragment zien uit 'Borreltijd' en vragen hoe de presentator (die door Arjan Ederveen gespeeld wordt) heet. Ik heb het nooit gezien. Van 'Kreatief met kurk', dat ook gemaakt is door Arjan Ederveen heb ik wel gehoord. Dat is een parodie dat gemaakt is op een hobby-programma met Wim Kros. Het personage uit 'Kreatief met kurk' valt voor mij af, dus gok ik tussen de andere antwoorden. Helaas, het zijn dezelfde personages. Ik heb het fout, gestruikeld over een personage, een parodie op Wim Kros. Wim Kros, uitgever van 'Hobby Handig', die ik regelmatig op vakbeurzen zie.
Ik had wel meer vragen fout, maar dat ik over deze vraag struikelde...

2 opmerkingen:

  1. Ach, wat jammer! Maar je hebt in ieder geval twee keer meegedaan en nog goed ook! Toch weer een leuke ervaring.....én het levert je weer een heel leuk blog-item op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zat gisteravond te kijken naar 1 tegen 100 en zie daar , Marjolein zit op de tribune. Jammer dat je niet hebt gewonnen maar je kan zeggen dat je hebt mee gedaan toch?

    groet Corrie de Waal , Heerhugowaard

    BeantwoordenVerwijderen