zaterdag 15 mei 2021

Informatie over de online KreaDoe


Van vrijdag 28 mei t/m zondag 30 mei is er weer een online Kreadoe.
Tijdens deze beurs zijn er heel veel workshops en je kunt digitale stands bezoeken.
Ook wij doen deze keer weer mee met een workshop en een digitale stand.

Onze digitale stand is gedurende de hele beurs te bezoeken.
Daar vind je een demonstratie, je kunt er met ons chatten en er is een kortingscode te vinden voor de beursaanbiedingen.
Binnenkort lees je in mijn nieuwsbrief meer over de activiteiten in onze digitale stand.
(Ontvang je de nieuwsbrief nog niet? Je kunt je hier aanmelden.)

Mijn workshop is vrijdag 28 mei van 18.35 - 19.35 uur.
We gaan dan zomerse transparante kaarten met een bloem van flower foam maken.
Het materiaalpakket vind je hier in de webwinkel.

In het najaar heeft de KreaDoe voor het eerst zo'n online evenement georganiseerd.
Vanwege het grote succes organiseren ze het nu in het voorjaar nog een keer.
Door de ervaring van vorige keer zijn er een paar dingen verbeterd.
De belangrijkste verandering is de toegankelijkheid. Je kunt het nu ook via je tablet, ipad of telefoon volgen.

Heb je nog niet eerder meegedaan aan de online KreaDoe dan ben je misschien wel nieuwsgierig hoe dat nou allemaal in zijn werk gaat.
In dit blogbericht geef ik je wat meer informatie op basis van mijn ervaringen van vorige keer. Ook heb ik nu al toegang tot de website (in aanbouw) om mijn digitale stand 'in te richten'. Daardoor kan ik alvast bekijken wat er veranderd is.

Voor het evenement heb je een kaartje nodig. Die kun je hier bestellen.
Daarmee krijg je toegang tot de website. Huisgenoten kunnen gewoon meekijken, daar hoef je geen extra kaartje voor te bestellen.
Wil je eerst even het programma en het workshopoverzicht bekijken, ga dan naar het programma op de website van KreaDoe. In het overzicht van de workshops kun je op de workshops klikken om meer informatie over de workshop te krijgen.

Het programma begint op vrijdag 28 mei om 16.00 uur.
Maar je krijgt op dinsdag 25 mei al toegang tot de website, zodat je alvast rond kunt snuffelen.
Ik heb nu al toegang tot die website om mijn digitale stand klaar te maken. Daardoor kon ik de screenshot van het keuzemenu maken, die je hierboven ziet.

Om elke keer weer terug te keren naar dat keuzemenu druk je op de knop 'home' linksboven.

In de Lobby is een presentator, die interviews houdt en prijzen verloot. Dat wordt afgewisseld door een gezellige pianist. Daar is ook een chatfunctie, waar je bijvoorbeeld verzoeknummers aan kunt vragen.
Het programma in de Lobby is live op vrijdag van 16.00-21.00 uur en op zaterdag en zondag van 12.00-17.00 uur.
Vorig jaar lieten ze buiten die tijden herhalingen zien.

Via de knop 'workshops' kom je bij een overzicht van de workshops. (Aan de bovenkant zitten knoppen om van dag te wisselen.) Daar kun je elke workshopronde uit een stuk of 4 / 5 workshops kiezen. Je kunt overal naar binnen gaan en ook weer verlaten, tijdens de ronde. Tijdens sommige workshops kun je chatten met de workshopleidster.
De workshops zijn ook nog een maand lang op je eigen tempo terug te kijken. Vorig jaar kreeg je daar (een paar dagen na afloop van de beurs) een mail over met een link naar een andere website.

Via de knop 'activiteiten' kom je ook bij een soort workshoprondes. Dat zijn wat andere soorten workshops, zoals een lachworkshop, cocktails maken, demonstraties e.d. Neem er maar eens een kijkje, dan zie je wat daar te beleven is.

Via de knop 'digitale stands' kom je bij een overzicht van de deelnemende bedrijven. Als je op de logo's drukt, kom je in de digitale stand van dat bedrijf. Daar vindt je informatie over het bedrijf, beursaanbiedingen, een filmpje e.d. Ook kun je daar chatten met medewerkers van dat bedrijf.
De digitale stands kun je 24 uur per dag bekijken. Dus niet alleen tijdens de uren dat de beurs live is.

Als je op 'mijn evenement' drukt, kom je in een overzicht welke workshops / activiteiten je wilt bezoeken. Je kunt namelijk bij het workshop overzicht, dat ik hierboven noemde, op een symbool van een kalender met een + drukken. Hiermee selecteer je de workshops, die je graag wilt volgen. Dan komen die workshops in het overzicht bij 'mijn evenement'.

En dan is er nog de knop 'Fotobooth'. Dat is voor mij ook nog een verrassing, want dat is voor mij ook nog niet toegankelijk.

Kortom, er is van alles te beleven.
Doe je ook mee aan de online KreaDoe?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten