maandag 17 mei 2021

12 kerstkaarten met tafereeltjes met uiltjes


Sommige mensen zijn het hele jaar door bezig met hun kerstkaarten.
Want als je elke week één of twee kerstkaarten maakt, heb je aan het einde van het jaar, een hele stapel.
Daarom heb ik me voorgenomen om hier op mijn blog regelmatig kerstideeën te laten zien.

In januari liet ik je kaarten zien met tafereeltjes met uilen. Die kaarten maakte ik met kerst-stempels.
In dit blogbericht gebruik ik weer diezelfde stempels. Maar deze keer zijn het wel kerstkaarten.


Wanneer je 2 stempels achter elkaar wilt stempelen, kun je maskeer tape gebruiken om de ene stempelafdruk af te dekken, zodat je de stempelafdrukken niet door elkaar ziet.

Bij de kaart hierboven liggen de kadootjes voor de schouw. Je stempelt dan eerst de kadootjes op de kaart.


 

 

Vervolgens stempel je de afdruk op het maskeer tape en dat knip je uit.

 

 

 

 

De uitgeknipte kadootjes plak je bovenop de gestempelde kadootjes op de kaart.
 

 

 

 
Daarna stempel je de schouw.

 

 

 

 

 

Wanneer je nu het maskeer tape weg haalt, is de schouw niet gestempeld op de plaats van de kadootjes.


De stempel met de kaars op een kaarsenstandaard kun je ook voor een gedeelte stempelen, zodat je wat variatie krijgt.
Dat heb ik bij de kaart hierboven gedaan.

Toen ik de kaars wilde stempelen, dekte ik de schouw af met een stukje maskeer tape.

 

 

 

Ik plaatste de stempel gedeeltelijk op de kaart en gedeeltelijk op het maskeer tape.
Toen klapte ik de stempeltool dubbel, zodat de stempel op de juiste plaats op de tool vast kwam.

 

 

Ik inkte de stempel en drukte de stempel af.


 

 

 

Vervolgens haalde ik het maskeertape weg.
En zo heb je dus een kortere kaarsenstandaard.




Voor deze kaarten gebruikte ik o.a. de volgende materialen:
- stempel x-mas decorations 1
- stempel x-mas decorations 2
- stippen dessin papier: rood en groen
- Papicolor karton: rood (918), nootbruin (939), mosgroen (951) en celeste (942)
- kraft kaarten
- aquarelpapier
- stempeltool
- maskeer tape
- roze crafttape
- zwarte stempelinkt
- distress inkt: fired brick, peeled paint, vintage photo, wild honey en broken china
- waterkwastje
- sponskwastje
- koord
- stans met sterretjes



Deze reeks met bomen en huisjes zitten met elkaar op één stempel. Maar ik knipte het in 3 delen.
Het linkse boompje en huisje liet ik aan elkaar zitten. Het volgende huisje knipte ik los. En de rest liet ik aan elkaar zitten.

In plaats van dat ene los geknipte huisje gebruikte ik op de kaart hieronder een lantaarn.

En op de kaart daaronder zie je dat ene huisje weer terug in de stolp.

Voor het stempelen van voorwerpen in de stolp, stempel je eerst de stolp en dan het voorwerp dat je er in wilt zetten.


1 opmerking: