maandag 29 juni 2020

Zelf iets maken voor juf of meester

Het is voor mijn kinderen de laatste schoolweek. Van wel een heel raar jaar.
We gaan deze week nog wat maken voor de juffen, voor hen was het ook een rare periode.
En ik vind het het leukste dat als je zo'n zelfgemaakte kaart of kadootje geeft, dat dat door de kinderen gemaakt is, niet door mama.
In dit blog laat ik je wat creaties zien van mijn kinderen, wellicht brengt het je op een idee.


Toen Anna op de peuterspeelzaal zat, bestempelden we doosjes. Anna stempelde de vlinders en ik hielp haar met de tekst stempel, zodat de tekst duidelijk zou zijn.
Dat er stempels niet helemaal duidelijk zijn afgedrukt, vind ik zo leuk. Daardoor zie je dat het zelfgemaakt is.
Het acrylbloc, waarop de stempel vastzat, was lastig vasthouden en viel wel eens uit haar handjes. We hadden toen nog geen stempeltool.


Toen Siem zo oud was als Anna, was de stempeltool er wel.
En wat een verschil!
Als de stempel niet helemaal duidelijk is, kun je zo weer over de stempelafdruk heen stempelen, op dezelfde plaats.

Ben je nieuwsgierig welke kaart Siem toen maakte?
In dit blogbericht zie je meer foto's.


En in het filmpje hierboven laat Siem zien hoe je stempelt met de stempeltool.
Dat filmpje is van afgelopen maart. We maakten toen kaarten met schaapjes.



Ook deze kaart voor juf blijf ik leuk vinden. Deze maakte Anna 2 jaar geleden met de grote letterstans.

Wist je dat er nu ook een stans met cijfers is? In hetzelfde lettertype. Die is afgelopen vrijdag binnen gekomen.

In dit blogbericht zie je ook actiefoto's van Siem en zijn kaart.


En vorig jaar maakte Siem deze kaart voor de gymmeester.

Siem gebruikte o.a.: - stansen met vliegtuigen en tandwielen
- embellishment mousse: gunmetal grey
- easy connect tape

Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb gegeven wat jij en je kinderen kunnen maken met stempels en stansen.


Ben je nog op zoek naar een leuke stempel met toepasselijke teksten, dan is deze voordeelset misschien wel wat voor jou. (In de webwinkel staat een extra foto om de teksten goed te kunnen lezen. Als je daar op klikt wordt de foto groter.)

Ik wens alle kinderen veel plezier met het maken van een kaart of kadootje voor hun juf of meester!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten