woensdag 5 februari 2020

Kaarten met typemachines en een lakzegel



Vorige week liet ik een kaart zien met een typemachine.
Toen vertelde ik ook dat er een foefje is om wat langere teksten op het blaadje van de typemachine te krijgen. Dat laat ik je vandaag zien met een stap-voor-stap beschrijving.

Zet eerst het karton waarop je wilt stempelen met craft tape vast op de stempel tool. Leg over het gedeelte waar het papier van de typemachine komt een stukje papier. Zet dat ook vast.


Stempel de typemachine.


Haal het papiertje weg.


Leg de stempel met de tekst op de juiste plaats, waar je de afdruk wilt hebben. Klap de tool dicht, zodat de stempel aan de tool kleeft.
Stempel de tekst.


Teken met potlood de randjes van het papier.


Trek de potloodlijntjes over met watervaste pen. En gum daarna de potloodlijntjes weg.
Als de potloodlijntjes weg zijn, kun je de afbeelding inkleuren.


Het middelste hartje heb ik op een stukje karton gestempeld en toen uitgeknipt en ingekleurd. Het hartje is met foamtape op de kaart geplakt.


Ik maakte nog een kaart met de stempel van de typemachine. Daarbij plakte ik alle drie de hartjes met foamtape vast.

Om de kaart wikkelde ik een stukje koord, dat ik vast zette met een lakzegel.
Wij hebben ook lakzegels in de webwinkel.
Die kun je ook gebruiken bij het inpakken van kadootjes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten