donderdag 6 februari 2020

Creaties met rub-ons


Onlangs kwamen er allerlei nieuwe producten van Karin Joan binnen.
Eerder deze week liet ik zien wat ik met een paperpad gemaakt had.
En vandaag laat ik zien wat ik met de rub-ons gemaakt heb. Karin Joan heeft deze en deze ontworpen.

Rub-ons zijn wrijfplaatjes.
Je knipt de afbeeldingen, die je wilt gebruiken, ruim uit. Je haalt het beschermlaagje eraf en legt het op de plaats, waar je het wilt hebben. Daarna wrijf je met iets hards (zoals een vouwbeen of een ijsstokje) over het plaatje. Haal daarna voorzichtig het plastic laagje weg.

Op internet had ik een voorbeeld gezien, waarbij Karin Joan de rub-ons op glas had gedaan. Ik deed toen ook rub-ons op een glazen Olvarit potje.


In een reactie liet Karin Joan weten dat je het ook op stof kunt doen. Dat wilde ik ook proberen en ik maakte een leuke wanddecoratie met een borduurring.
(Ik verwacht dat de rub-on eraf gaat, als je gaat wassen. Maar dat heb ik niet uit geprobeerd.)


Ook maakte ik van een plastic sheet nog een transparante kaart met de rub-ons.
De bloem en de tekst deed ik op de voorkant van de kaart en op de achterkant deed ik 2 kleuren karton. Eén kleur aan de binnenkant en één kleur aan de buitenkant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten