vrijdag 20 april 2018

Haken met XL garen


Als je op de Knit en Knot beurs in Tilburg bent geweest, dan heb je deze manden / bloempotten al gezien. Ik haakte ze met XL garen. Dat doe je met een hele dikke haaknaald. En het gaat heel snel.

De roze hierboven heeft geen bodem. Ik heb rondom een glazen pot gehaakt.
Je haakt eerst een sliert lossen, net zo lang totdat het rond de pot past (bij mij waren dat 12 steken). Je sluit de sliert met een halve vaste en gaat dan rondom vasten haken. Net zo hoog als je zelf wilt. Ik had precies genoeg aan 1 bol. Toen die op was, was ik ook hoog genoeg.



Het label maakte ik van luchthardende klei. Daar drukte ik een stempel in.
Bij de roze hierboven gebruikte ik geen stempelinkt. Bij de groene en blauwe hieronder gebruikte ik wel stempelinkt.




Deze groene mand heeft wel een bodem.
Ik haakte eerst 6 vasten in een magische ring.
De volgende toer zijn steeds 2 vasten in 1 vaste (je hebt dan 12 steken).
De volgende toer zijn allemaal vasten in de achterste lussen (je hebt dan nog steeds 12 steken).
De volgende toeren zijn steeds vasten. Je gaat net zolang door tot je garen op is.

Deze blauwe mand maakte ik van 2 bollen XL garen. Deze mand heeft ook een bodem.
Ik haakte eerst 6 vasten in een magische ring.
De volgende toer zijn steeds 2 vasten in 1 vaste (je hebt dan 12 steken).
De volgende toer haak je steeds 1 vaste in 1 vaste en dan 2 vasten in de volgende vaste. En dat herhaal je steeds (je hebt dan 18 steken).
De volgende toer zijn allemaal vasten in de achterste lussen (je hebt dan nog steeds 18 steken).
De volgende toeren zijn steeds vasten. Je gaat net zolang door tot je garen op is.



Voor het label van klei gebruikte ik een nieuwe Hollandse stempel.




De volgende beurs waar we met het XL garen en de Funny haakpakketten staan is op vrijdag 11 en zaterdag 12 mei. Dat zijn de Nederlandse breidagen in Rijswijk.
En al deze materialen zijn ook verkrijgbaar in onze winkel en webwinkel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten