donderdag 4 mei 2023

Kaarten met embossing achtergrond (instagram live van 3 mei)

 
Gisteravond ging ik live op instagram.
Je kunt het terugkijken op instagram en op YouTube.

Tijdens deze live maakte ik 2 kaartjes, waarbij ik de achtergrond al eerder (tijdens de Lente KreaDoe) maakte met embossingfolders en stempelinkt. In mijn basisboek leg ik op bladzijde 89 uit hoe je dat doet.

In datzelfde hoofdstuk leg ik ook uit hoe je stansen voor de helft uitstanst. Dat gebruikte ik voor de 2e kaart. Die kaart maakte ik later af. Nou ja... eigenlijk maakte ik een nieuwe. Want hij was wat scheef gegaan. En toen ik het toch overmaakte, besloot ik de bloemen in te kleuren en ik koos toch mosgroen karton.

 

Voor deze kaarten gebruikte ik de volgende materialen:
- embossing folder vlinders
- embossing folder bloemen
- stempelinkt: fern green en coffee
- stans liefs
- Marjoleine vellen: witte rozen*, groen stippenvel* en groen tekstvel*
- creme kaart*
- Papicolor karton: anjerwit (903), mosgroen (951), lichtgroen (947) en donkerbruin (938)
- Ecoline brushpennen: gele oker (227) en bronsgroen (657)
- witte gelpen

De artikelen met een * koop je nu voordelig in een jubileumpakketje.

Volgende keer ben ik op donderdag 11 mei live.
Dat is om 20.00 uur op instagram.

2 opmerkingen: