zondag 8 mei 2022

Doosje, kaart en kadolabel met witte rozen (instagram live van 5 mei)


Op 5 mei ging ik live op instagram. Ik liet zien hoe je een doosje kunt maken.
Het doosje dat ik maakte, heeft het juiste formaat om kaarten in te doen. Leuk om cadeau te geven!
Maar ik legde ook uit hoe je een doosje op een ander formaat kon maken.
Je kunt het hier terug kijken op instagram of hier op YouTube.

Om de maten van je karton te bepalen, moet je de grootte van de bodem en de hoogte van je doos weten. Om de boven- en de onderkant van de doos goed over elkaar heen te kunnen schuiven, moeten de lengte en de breedte van de bodem van de onderkant 0,25 cm kleiner zijn dan die van de bovenkant.
Om de grootte van je karton te bepalen, neem je de maten van de bodem en tel je bij de lengte en de breedte 2 maal de hoogte op. Je kunt de hoogte van het deksel ook nog iets korter maken, zodat de onderkant van de doos er iets uitsteekt.

.
In dit blogbericht laat ik je ook nog een kaart zien. Die maakte ik al eerder, met dezelfde knipvellen en stansen, waardoor ze goed bij elkaar passen.
En de kadolabel heeft mam gemaakt met de sluit stickers van dezelfde afbeelding met de witte rozen.


     
Aanstaande donderdag ben ik niet live. Dan sta ik namelijk op de handwerkbeurs in Zwolle.
Op donderdag 19 mei om 20.00 uur ga ik weer een demonstratie op mijn instagram account geven. Dan maak ik weer wat anders.
Kijk je mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten