maandag 18 februari 2019

Kaart met macramé plantenhanger


Misschien heb je deze kaart al op onze facebookpagina of instagram pagina voorbij zien komen.
Hieronder in dit blogbericht leg ik je uit hoe je zo'n plantenhanger op een kaart maakt.


Je hebt 6 stukken haakkatoen van 30 cm nodig. Die knoop je aan elkaar zoals hierboven.

 Vervolgens knoop je 3 x 2 draden aan elkaar op 3/4 cm vanaf de knoop.

Dan knoop je op 1,5 cm van de vorige knopen 2 draden aan elkaar, waarbij je de draad van het ene groepje aan een draad van een ander naastgelegen groepje knoopt.

Doe dit ook met de overige draden.

Dit doe je nog een ronde, ook weer 1,5 cm van de knopen.

 Schuif er en plaatje van een bloempot in. Hier is de kleinste maat gebruikt.

 Zo ziet de achterkant van de bloempot eruit.

Je kunt de plantenhanger nu op de kaart plakken.
De plant is gehaakt. Ik heb een aantal losse gehaakt en toen heb ik op de terugweg een rij vasten gehaakt. Dit deed ik meerdere keren, in verschillende lengtes, zodat de lengte van de takken wisselt.
De plant heb ik met tacky glue op de kaart geplakt.

Het woord 'Liefs' is met een stans gemaakt.

1 opmerking:

  1. Dank voor je duidelijke uitleg! Vind em echt super. Probeer donderdag op de beurs ff bloempotjes te scoren...

    BeantwoordenVerwijderen