dinsdag 2 oktober 2018

Kerstkaarten met rode shimmer powder


Een tijdje geleden gaf ik een demonstratie in de winkel.
Ik ging toen met nieuwe producten aan de slag. Met leuke kerststempels en ook shimmer powder. Met die stempels en shimmer powder maakte ik o.a.de 2 kerstkaarten, die je hier ziet.

In een potje met shimmer powder zit pigment poeder. Je kunt dat over je aquarelkarton strooien. Als je het nat maakt met een verstuiver, vloeien de kleuren uit over je karton. Een heel leuk effect wat elke keer weer anders is.
In dit blogbericht zie je een filmpje waarop ik het voor doe.
Ook kun je wat poeder op een stukje plastic strooien. Als je er dan een druppeltje water in laat vallen heb je inkt om mee te kleuren.


Hier heb ik eerst de tekst 'fijne kerst' gestempeld met zwarte inkt. Toen heb ik wat poeder (catherine wheel) op het karton gestrooid. Ik gebruik meestal maar een heel klein beetje poeder. Dat heb ik nat gemaakt met behulp van de verstuiver. Het resultaat tot zover, zie je hierboven.
Daarna heb ik de tekst ingekleurd.
Toen het droog was, heb ik de kaart verder afgemaakt. Het resultaat zie je hieronder.




Ook bij de kaart hieronder heb ik eerst de kerstklokken gestempeld.
Toen heb ik er poeder over gestrooid en dat nat gemaakt. Vervolgens kleurde ik de kerstklokken in.

Toen dat droog was, maakte ik de kaart verder af.
Het groene papier komt uit dit paperbloc.


Wil je ook eens aan de slag met shimmer powder?
Tijdens de cursus 'Kerstkaarten stempelen' gaan we ook met shimmer powder aan het werk.
We maken dan weer andere kaarten dan hierboven.

Meer informatie over ons cursusprogramma vind je op onze website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten