zondag 3 juni 2018

Kaarten met gestanste poesjes (met een overzicht van alle onderdelen)


Vorige week zaterdag zat ik te demonstreren in de winkel.
Er waren allerlei nieuwe producten van Marianne Design binnen gekomen, waaronder deze stansjes om poesjes te maken.
Eline Pellinkhof heeft ze ontworpen.

De set bestaat uit allemaal kleine stansjes. Met al die verschillende onderdelen kun je een heleboel verschillende katjes maken. Er staan er veel op de verpakking afgebeeld. Het is dus handig om die te bewaren.

In dit blogbericht laat ik je wat foto's zien, om je duidelijk te maken welke stans je waar gebruikt.

Ik heb bij alle onderdelen easy connect tape gebruikt. Dit tape doe je aan de achterkant van je karton. Als je het dan uitgestanst hebt, heb je een soort stickers. Heel gemakkelijk om ze op te plakken, vooral voor de hele kleine onderdelen.

Kleine onderdelen:

De stans, die je hiernaast ziet, bestaat uit een heleboel kleine onderdelen:
- 2 x binnenkant van het oor
- tongetje
- neusje
- kussentjes van het pootje

Deze zitten allemaal aan elkaar, zodat je deze allemaal tegelijk uit roze kunt stansen.
Verderop in dit blogbericht kom je ook nog een keer lichtbruine kussentjes van de pootjes tegen, want dat kan natuurlijk ook.


De stans hiernaast is voor de oogjes.
Het boogje is een dicht oogje voor een slapende poes.

Door het easy connect tape komt er reliëf van het gaatje van de mal in je oogje.
Als je dat wat platter wilt hebben, kun je de uitgestanste oogjes nog een keer door de stansmachine halen, maar nu zonder mal.



De kop:

Hierboven zie je verschillende manieren hoe je de kop van de katten kunt maken.

De meest linkse stans is de basis van de kop. De roze binnenkant van de oren plak je er gedeeltelijk achter.

Op de basisvorm van de kop kun je met een andere kleur karton vlekken maken.
Op de foto ligt de stans van de vlek onder de kop, waarbij ik die stans gebruikt heb.

Bij de 3e en de 4e kun je er natuurlijk ook voor kiezen om niet alle onderdelen op te plakken.
En misschien wordt het ook wel leuk als je verschillende vlekken met elkaar combineert.


De buik:

De buik bestaat ook weer uit een basisvorm, waar je vlekken op kunt maken. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
De basisvorm zie je links op de foto. De verschillende vlekken, zie je ernaast, met de uitwerking erboven.


Er is ook nog een andere vorm voor de buik.
Die gebruikte ik voor de kat hiernaast.
Dan krijg je een liggende poes.

Maar ook met de buikvorm hierboven kun je een liggende poes maken, die zie je verderop.

De andere stans op de foto is voor de voorpootjes.

Op de foto hieronder zie je de vorm voor de staart. Je kunt kiezen welke staart je gebruikt. Eentje die naar links of eentje die naar rechts buigt.

Er is ook nog een klein stansje waarmee je strepen uit kunt stansen. Die is er niet in spiegelbeeld.



Je kunt de poes ook nog een halsbandje om geven.
En aan dat bandje kun je ook nog een belletje hangen.

Verderop zie je ook nog een kat met een belletje in zijn poot.


De voor- en achterpoten:

Ook voor de poten kun je uit verschillende vormen kiezen.
Bij het katje hierboven gebruikte ik de bovenste stans voor de voorpoten en de onderste stans voor de achterpoten.


Bij de kat hierboven gebruikte ik weer een andere vorm voor de voorpoten.
En ook een andere vorm voor de achterpoten. Beide achterpoten zijn met de onderste stans gemaakt. De ene poot heeft de brede kant onder, de andere poot (die met het kussentje erop) heeft de brede kant boven.


Het poesje hierboven likt aan zijn voorpootje. Ik heb hierbij 2 keer hetzelfde voorpootje gebruikt. (Dus niet een linkse èn een rechtse.)


Voordat ik de poesjes voor mijn kaarten in elkaar plakte, ging ik nog even schuiven met wat losse onderdelen en maakte ik nog het katje hierboven en die hieronder.



Kaarten:
Met de poesjes maakte ik de kaarten, die je hier ziet.
De teksten zijn gestempeld met de stempels van Carla Kamphuis. De teksten zijn gestempeld met zwarte stempel inkt op dessin-vel 12.

Het dessinpapier dat ik hier gebruikte, is nu in de aanbieding. Voor 6 vellen betaal je nu geen € 3,50 maar € 1,75. Deze aanbieding is t/m 16 juni.

Toen dat droog was, heb ik ze ingekleurd met brushpennen, rechtstreeks met de brushpen. Ik kleurde ze allemaal met gele oker (227). Die met 'gefeliciteerd' erop kleurde ik daarna ook nog met scharlaken (334). Doordat die eerst met oker is gekleurd is het steenrood geworden. Uiteindelijk tekende ik er nog stipjes op met witte gelpen. (Niet al mijn dessin-vellen kun je op deze manier kleuren.)
 

Kijk voor nog meer voorbeelden naar dit blogbericht. Daar vind je roze kaarten met grijze katjes erop. We hebben ook een pakket samengesteld met de materialen van die kaarten erin.

Deze strook is 9 x 27 cm.

7 opmerkingen:

  1. Super duidelijk
    Ik heb afgelopen donderdag heel lang naar de stansjes gekeken
    Toen ben ik gaan draaien en er is vanalles uit gekomen zuper leuk
    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, ik ben van de week bezig geweest met deze stansjes. Vind de drieluik erg leuk ook! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke bedankt, hier ga ik heel veel aan hebben als ik de mallen binnen krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duidelijke uitleg. Ik heb dit even gecopieerd naar mijn emailadres.
    Leuke kaarten.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig uitgelegd, zie het nu pas via Pinterest, leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal super, dank je wel voor de uitleg! Groetjes Betha

    BeantwoordenVerwijderen