zondag 24 juni 2018

4 kaarten en een doosje met bloemen van flower foam, gemaakt tijdens de demonstratie


Gisteren was de Midzomerroute in Abbekerk en Lambertschaag. Diverse bewoners en bedrijven hielden open huis. Wij deden ook mee met een aanschuifworkshop en een demonstratie.

Ik liet zien hoe je bloemen maakt met flower foam.
In dit blogbericht zie je foto's van de kaarten en een doosje, die ik gisteren maakte.
Op de foto hieronder zie je me het foam warm maken met een grillplaat. Dit kun je ook met een strijkijzer doen.



Voor het maken van de klaprozen hebben we ook een pakket. Daar zit rood, pastelgroen en zwart foam in. En ook kraaltjes voor het bloemenhart. Verder zit er nog rood dessinpapier en gehandletterde kaartjes (hier niet gebruikt) in het pakket.




Wanneer het foam nog warm is van de grillplaat of het strijkijzer kun je het vervormen door het te kreukelen of te vormen met een bolletjespen.




De nerf op de groene blaadjes heb ik gestempeld met een stempel. De randjes maakte ik ook wat donkerder met groene stempelinkt.
Ook de blaadjes maakte ik warm en vervormde ik.


Voor deze kaarten en het doosje gebruikte ik o.a. de volgende materialen:
- flower foam
- klaproospakket
- stans klaproos
- stans bloem met 6 blaadjes
- stans bloem met 3 blaadjes (kleine bloemetje op de roze kaart)
- stans van een takje
- stans hart
- meeldraadjes
- gereedschap voor flower foam
- stempel van de blaadjes
- stempels met gehandletterde tekst
- ecoline brushpennen
- groene stempelinkt
- zwarte stempelinkt
- micron pen
- aquarel karton
- Papicolor karton: ravenzwart (901), rood (918) 
- doosje
- paperbook zwart-wit-oker (voor het witte papier met zwarte spetters)

3 opmerkingen:

  1. Prachtige kaarten!
    Mooi de foam bloemen.Grappig om te zien dat je een grill plaat gebruikt.
    Liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doet u nog steeds aanschuifworkshops?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief. Dan wordt u op de hoogte gehouden van onze activiteiten. Op onze website www.marjoleine.com staat een knop om u aan te melden voor de nieuwsbrief.

      Verwijderen