zondag 31 december 2017

Terugblik op 2017 (deel 3)



Na het 1e deel en 2e deel van mijn jaaroverzicht van 2017, nu het 3e en tevens laatste deel van het overzicht.

In oktober stond ik op de brei- en haakbeurs Knit & Knot in Tilburg. Speciaal voor deze beurs ontwierp ik gehandletterde kaartjes.
Op de kaartjes staan 4 verschillende kaders met een tekst. Je kunt ze op je kaart gebruiken, zodat je niet zelf hoeft te handletteren.
Voor de beurs haakte ik bloemetjes en daarmee maakte ik de kaarten, die je in dit blogbericht en dit blogbericht ziet. Ook vind je daar de beschrijving van de bloemetjes.




Die gehandletterde kaartjes kun je ook combineren met andere knipvellen. Dat deed ik met de knipvellen van de cactussen, het tuingereedschap en de tropische bladeren, die ik een paar maanden eerder had ontworpen. Die kaarten zie je in dit blogbericht.




Bij die gehandletterde kaartjes maakte ik ook nog een paperbook met allerlei dessin-vellen in het zwart, wit en okergeel. Je kunt dat paperbook dus leuk combineren bij handlettering en brushlettering. In dit blogbericht, dit blogbericht en dit blogbericht zie je kaarten, die ik met dit paperbook maakte.






Maar dat was niet het enige paperbook dat ik ontwierp.
We brachten ook nog een blauw paperbook met een maan op de markt. Dat paperbook ontwierp ik samen met mijn zus Marianne. Hoe wij op dit idee kwamen kun je lezen in dit blogbericht.
En daarbij ontwierp ik ook nog bijpassende gehandletterde kaartjes.

In dit blogbericht zie je kaarten, die we met dat paperbook en de gehandletterde kaartjes maakten.


In november was de KreaDoe.
We maakten allerlei voorbeelden voor de KreaDoe, waaronder gehandletterde homedecoraties.
Een uitgebreid verslag van de KreaDoe lees je hier.



De transparante kaart, die je hierboven ziet, maakten we tijdens een aanschuifworkshop in november. Ook weer met het paperbook met de maan en een stansje van een vogel.


In november gaf ik de cursus 'Meer met ecoline - KERST'.
We gebruikten ecoline brushpennen, maar ook zilveren inkt. Daarmee maakten we allerlei achtergronden, stempelafdrukken en we gebruikten de inkt om stempelafdrukken in te kleuren.



Tijdens de laatste aanschuifworkshop van dit jaar, maakten we dit leuke winterse tafereeltje met een huisje in een halve transparante bol.
En wat een succes was dat! De bollen raakten op, maar gelukkig kregen we op zaterdag nog wat bollen geleverd van de groothandel.


In december begon ik met Bullet Journaling.
Een bullet journal is een notitieboek, waarin je een agenda, dagboek, to-do-lijstjes en notities combineert.
In dit blogbericht en in dit blogbericht zie je wat voorbeelden.
Heb je ook interesse in bullet journaling? De informatie-avond, die we in december gaven, gaat in de herhaling. Op dinsdagavond 16 januari is er weer een informatie-avond. Je kunt je opgeven via de webwinkel.
In onze (web)winkel hebben we ook bullet journals en boeken over bullet journaling te koop.


Dit was het jaaroverzicht van 2017.
We wensen jullie een goede jaarwisseling en voor 2018 veel geluk, gezondheid en creativiteit! Maak er iets moois van!

Tot in 2018!

Het nieuwe jaar beginnen we met koopjesdagen, die zijn van woensdag 3 t/m zaterdag 6 januari. In ons magazijn vind je dan allerlei stempels, stansen, paperblocs enzo voor de helft van de prijs.

Wil je eens een cursus volgen?
Kijk eens in ons cursusprogramma of er wat voor je bij zit.

De volgende aanschuifworkshops zijn gepland op:
- vrijdag 12 januari van 10.00-16.00 uur en zaterdag 13 januari van 10.00-16.00 uur
- vrijdag 19 januari van 10.00-16.00 uur en zaterdag 20 januari van 10.00-16.00 uur
- vrijdag 2 februari van 10.00-16.00 uur en zaterdag 3 februari van 10.00-16.00 uur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten