vrijdag 29 december 2017

Terugblik op 2017 (deel 1)


Ook dit jaar blikken we aan het einde van het jaar weer terug op 2017.
Vandaag het eerste deel.

Het nieuwe jaar begon in januari al goed met de stempeltool. Een nieuwe handige tool om te gebruiken bij het stempelen.
Hiermee kun je meerdere keren op exact dezelfde plek stempelen. Handig als de eerste afdruk niet helemaal duidelijk is.
Een ander voordeel zijn de strepen op de tool. Hierdoor komt de tekst recht op je kaart.
Een onwijs handige tool! Wat mij betreft hèt product van 2017.
In dit blogbericht uit januari legde ik stap-voor-stap uit hoe ik de stempeltool gebruik.


Ook kwamen er in januari nieuwe stempels van Karin Joan met mooie brushlettering-teksten.
Ik maakte er o.a. deze kaart mee. In dit blogbericht zie je er nog een paar.
In de loop van het jaar kwamen er nog meer stempels, en ook stansen van Karin Joan. Je vindt ze allemaal overzichtelijk bij elkaar in onze webwinkel.



In februari kwam er weer een nieuw paperbook van mij uit.
In dat paperbook zitten afbeeldingen van een vliegtuig, een luchtballon, een vlieger en vlinders in de wolken. Ook zitten er bijpassende dessin-vellen in het rood, blauw en geel in.

De eerste kaarten, die ik ermee maakte zie je in dit blogbericht.
En ook in dit blogbericht vind je allerlei kaarten met dit paperbook.


Tijdens een aanschuifworkshop maakten we transparante kaarten met de afbeeldingen uit dat nieuwe paperbook. Je ziet ze in dit blogbericht.
Deze workshop gaf ik ook bij de groothandel.


In maart gebruikten we het paperbook wederom bij een aanschuifworkshop.
We maakten zo'n leuk doosje of een kaart met een kip erop.
De kip tekende we uit met behulp van een sjabloon van Dutch Doobadoo.



In 2016 was handlettering al populair en ook in 2017 is dat nog steeds zo.
Tijdens een cursus in maart vroeg ik mijn zus om wat foto's tijdens de cursus te maken.
Die aktie-foto's zie je in dit blogbericht.

Wil je ook eens een cursus handlettering volgen?
Ik geef nog steeds deze handlettering cursus.
Kijk voor ons cursusprogramma op onze website.


In maart maakte mam deze prachtige kaarten met rozen.
Ze gebruikte de 'no line stempel techniek'.
In dit blogbericht leg ik je uit hoe deze techniek werkt.



Deze tas handletterde ik ook in maart.
Ik koos voor een tekst die op haken slaat, omdat ik de tas meenam naar de brei- en haakbeurs Knit & Knot in Tilburg.
Wil je ook eens een tas handletteren?
Wij staan van donderdag 15 t/m zondag 18 februari op de Handwerkbeurs in Zwolle. Daar geven we ook een workshop, waarbij je een linnen tas kunt handletteren.


Ook kreeg ik in maart de smaak te pakken van het schrijven met ecoline brushpennen.
Deze brushpennen hebben een flexibele punt. Als je erop drukt, krijg je een dikkere lijn. Wat zo'n mooi effect geeft!
Bij deze kaart heb ik de tekst uitgeknipt met een klein randje eromheen. Hierdoor krijg je een 3D effect. Hier en hier zie je nog meer voorbeelden met ecoline brushpennen.



Uiteraard maakten we ook weer veel kaarten met onze favoriete blauwe kleur karton van Papicolor, blauwe stempelinkt en witte gelpen. Want dat blijft zo'n mooie combinatie!

Deze stempel met de kip is van Leane Creatief.
Je ziet de kaart in dit blogbericht, waar je nog meer blauwe gestempelde kaarten ziet.


De kaart met de roos maakten we tijdens de workshop op de Knotsgekke Kaartendagen in Den Bosch. Deze beurs was vorig jaar in april.
Dit jaar zijn de Knotsgekke Kaartendagen al veel eerder: van donderdag 22 t/m zaterdag 24 februari.

Dit was het eerste deel van ons jaaroverzicht.
Het 2e deel zie je morgen en het 3e deel overmorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten