zaterdag 30 december 2017

Terugblik op 2017 (deel 2)


Gisteren zag je al het eerste deel van ons jaaroverzicht van 2017, waarin ik terugblikte op aanschuifworkshops, nieuwe producten en allerlei kaarten, die we maakten.
Vandaag het 2e deel.

We begonnen de maand mei met een aanschuifworkshop waarbij we stansen van Eline Pellinkhof gebruikten in combinatie met mijn paperbook van de wolken. We maakten een soort labelkaart.
Ben je ook zo gek van de producten van Eline? Je vindt ze nu overzichtelijk bij elkaar in onze webwinkel.
(In februari 2018 komen er ook weer een heleboel leuke producten van Eline Pellinkhof. En daarmee gaan we aan de slag tijdens een cursus in februari en maart 2018.)


In de maand mei gaf ik de cursus 'Meer met ecoline'. En wat was dat een leuke cursus!
Ecoline brushpennen zijn vooral bekend van het brushletteren.
Tijdens deze cursus liet ik zien wat er nog meer mogelijk is met de ecoline brushpennen. We maakten op diverse manieren allerlei achtergronden en we gebruikten de inkt bij het stempelen.
In dit blogbericht en dit blogbericht zie je allerlei voorbeelden.
De cursus was zo populair dat we nog extra data hebben bijgeprikt en er later in het jaar zelfs een kerst-cursus van gegeven hebben.


Eind juni was er een zomerroute in Abbekerk. Diverse bedrijven en creatievelingen stelden hun huis en/of tuin open om hun werk of hobby te laten zien.
Bij ons kon je meedoen met een aanschuifworkshop en ik gaf een demonstratie Handlettering. De kaarten die ik tijdens die demonstratie maakte, zie je hier.



Speciaal voor de cursus 'Kaarten maken met bloemen en planten' ontwierp ik nieuwe knipvellen met cactussen, tuingereedschap en tropische bladeren.


Maar ook tijdens een aanschuifworkshop in juli gingen we met deze vellen aan de slag. We maakten deze kaart, waarbij we een stans van een poppetje gebruikten.


En tijdens een aanschuifworkshop in augustus maakten we met de nieuwe vellen met de tropische bladeren transparante kaarten.


Deze kaart met een flamingo maakten we tijdens de cursus 'Zomerse kaarten', ook daarbij gebruikten we mijn nieuwe vellen met de tropische bladeren.



In augustus kwamen er nieuwe stempels van Leane Creatief.
In dit blogbericht zie je de kaarten, die we ermee maakten. We gebruikten die mooie blauwe kleur karton van Papicolor, blauwe stempelinkt en witte gelpen. Het blauwe dessinpapier komt uit mijn paperbook met de wolken.


Ik haakte ook dit jaar weer van die leuke Funny's, ontworpen door Ilse Scheffer.
En deze matrozen-beren vind ik toch echt de leukste Funny's van 2017.


Al in augustus  startten we met de cursus 'Kerstkaarten maken'.
Hierboven zie je een voorbeeld, waarbij we stempelden. Meer voorbeeldkaarten zie je in dit blogbericht.



In september gaf ik een demonstratie in onze winkel, waarbij ik allerlei nieuwe materialen gebruikte. Ik maakte o.a. de kaarten, die je hierboven ziet. Ik gebruikte daarbij allerlei scandinavische stansen en embossingfolders.
Naar aanleiding van die kaarten plande ik een cursus 'Scandinavische kerstkaarten'.




In september volgden mijn zus Marianne en ik een workshop 'Instagram' op de vakbeurs. Een leuk medium, waarop je mij nu ook kunt vinden.


Op dezelfde vakbeurs volgden we ook een workshop bij Karin Joan.


We gingen met haar stansen aan de slag en maakten o.a. de kaart die je hierboven ziet.
En wat heb ik die stansen veel gebruikt in de rest van het jaar!
Vooral die met het hertje en het vogeltje.
Tijdens een aanschuifworkshop in oktober maakten we de kaarten die je hieronder ziet.





Deze kaart met bladeren vind ik een hele mooie.
Ik vind het leuk om een gehandletterde tekst uit te knippen en die samen met tekeningen en kaders op een kaart te plakken.
Deze manier van werken pas ik inmiddels ook vaak toe als ik een artikel schrijf voor het tijdschrift 'Creative Letters'. Inmiddels zijn er 5 uitgaves van dat tijdschrift verschenen. In al die uitgaves staat werk van mij. Ze zijn allemaal nog verkrijgbaar in onze (web)winkel.
En ook in 2018 komen er weer een aantal uitgaves van dat tijdschrift. Inmiddels maakte ik ook al weer kaarten voor de 6e uitgave, die halverwege februari 2018 zal verschijnen.


De uitgeverij van dit tijdschrift, nodigde mij uit voor een medewerkersdag. Samen met nog andere creatieven, die voor hun tijdschriften schrijven, gingen we brainstormen en creatief bezig zijn. Een verslagje van die dag vind je op mijn blog.

Morgen zie je het derde deel van ons jaaroverzicht.

1 opmerking:

  1. Heel leuk je terugblikken op 2017 Marjoleine, maak er weer een fantastisch mooi jaar van in 2018! Alvast een fijne jaarwisseling!
    Groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen