zondag 15 mei 2011

Een gezellige cursusdag

De afgelopen weken waren we druk bezig met de voorbereidingen voor de cursusdag van gisteren.
Alle benodigde materialen moesten op tijd besteld of opgehaald worden bij de verschillende groothandels.
De kaarten, die ik bedacht had, heb ik uitgelegd aan de workshopleidsters. De kaartjes gesneden en alle gereedschappen en materialen in dozen verzameld.
Het rooster gemaakt en voor elke cursist het programma op een envelop vol consumptiebonnen geplakt.
Toen vrijdag de winkel dicht was, konden Marianne en ik het magazijn inrichten. Tijdens cursusdagen richten we het magazijn als extra winkelruimte in, zodat we alle producten overzichtelijker kunnen presenteren.
Zaterdagochtend om half 8 verzamelde het hele workshopteam zich bij de winkel om alle ingepakte dozen naar het dorpshuis te brengen en alle tafels daar naar wens neer te zetten.
Ondertussen kwamen langzaamaan de eerste cursisten ook binnen. Sommige hadden toen al een lange reis achter de rug vanuit de andere kant van het land. Er werd alvast geshopt in de winkel en koffie gedronken.
Ondertussen besluit ik om mijn tafel van de demonstratie toch maar binnen te zetten, vanwege het weer.
Nadat ik de cursisten welkom heb geheten, gaat iedereen naar de grote zaal om te workshoppen. Er wordt gestempeld, geknipt, gecuttlebugd en gesneden. Kortom, hard gewerkt!
Om half één was het luchpauze en stonden de heerlijke soep en broodjes al klaar. De lunchpauze werd eveneens benut om in de winkel te shoppen en bij mijn demonstratie te kijken. Ik was bezig met de cuttlebug en liet zien hoe je daar roosjes mee kunt maken. De kaarten die ik daarmee gemaakt heb, kun je op onze website zien. Ga naar 'ideeën' en vervolgens naar 'ideeën voor kaarten'.
's Middags ging het workshoppen weer verder. Ondertussen ontstond er rond mams tafel een hele tentoonstelling van alle spreads die er gemaakt werden. Zo leuk om te zien! En wat verrassend om te zien dat je met hetzelfde materiaal zoveel kanten op kunt.
Aan het einde van de dag werd er wederom geshopt en keerde iedereen met een tas vol kaarten, spreads en / of een verjaardagskalender weer huiswaarts. Mijn vader bracht een paar cursisten naar de trein. De (nu inmiddels een stuk lichtere) dozen van de cursusdag werden weer naar de winkel gebracht. Daar drinken we met het team nog een kopje koffie of thee en gaan dan ook huiswaarts.
's Avonds beland ik met de enquête formulieren op de bank. Altijd leuk en leerzaam om te lezen.
Beste cursisten, wat was het een gezellige dag! Dank jullie wel!
Volgende week weer zo'n dag!

Wil je ook meedoen? Er is nog plaats op de cursusdag van 21 mei. Op onze website vind je onder 'cursusdagen' meer informatie over het programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten