woensdag 7 februari 2024

Welke basis gereedschappen heb je nodig bij het stempelen?


Ik krijg wel eens de vraag welke basis materialen je gebruikt bij het stempelen.
In dit blogbericht vind je een overzicht met mijn favoriete producten.

- Stempels
Uiteraard heb je stempels nodig.
In mijn webwinkel vind je voornamelijk clear stamps. Die zijn doorzichtig. De achterkant kleeft een beetje, zoals een zuignap.
- Stempeltool
Deze
stempeltool kun je open klappen. Aan de ene kant plak je de clear stempel (met de 'zuignap' achterkant) en aan de andere kant je karton.
- Crafttape
Met dit verwijderbaar tape kun je het karton vastzetten aan de stempeltool.
- Aquarel karton
Dit watercolour karton is stevig en gaat niet snel bubbelen, als je het nat maakt.
Ideaal om te gebruiken bij het stempelen.
- Stempelinkt
Je stempelt met watervaste stempelinkt. De meeste mensen starten met zwart.
Doordat het watervast is, vegen de lijnen niet uit, als je er met een vochtig penseel langs gaat om de afbeelding te kleuren..
- Maskeertape
Met behulp van maskeertape kun je afbeeldingen achter elkaar stempelen.
In dit filmpje gebruik ik er een houder bij. Dat is niet echt nodig maar wel handig. In het filmpje zie je ook hoe je maskert.
- Waterpenseel
Met een Waterpenseel kun je de stempelafdruk inkleuren.
-
Ecoline brushpennen
Om de afbeeldingen in te kleuren kun je ecoline brushpennen gebruiken.
Breng wat inkt aan op een stukje plastic. Met je penseel kun je de kleur oppakken en je afbeelding inkleuren. Als je er wat water bij doet, wordt de kleur lichter.

Op mijn YouTube kanaal staan veel filmpjes over stempelen.

Wil je een online cursus volgen?
Dan is deze cursus met de bullet journaling stempels misschien wel wat voor jou.
Daarbij komen allerlei handige technieken aan bod.

Klik op de gekleurde woorden om zo gemakkelijk de producten in mijn webwinkel te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten