dinsdag 10 oktober 2023

Nieuw pakket met XL-vellen

Tegenwoordig worden er veel ‘diepte kaarten’ gemaakt met lay out mallen.
Daarvoor maakte ik onlangs kaartjes met wat grotere afbeeldingen.


Met zo'n kaartje maakte ik de kaart, die je hiernaast ziet. Die kaartjes waren een proef om te kijken of de dikte goed was.
De dikte van het karton vond ik prima.

Ik veranderde wel de maat van sommige afbeeldingen, zodat je ook lay out mallen voor slimline kaarten kunt gebruiken.
Op de vellen zitten dus afbeeldingen op A5 formaat en afbeeldingen van 14,8 x 14,8 cm. Op de stukjes karton, die over waren, zette ik tekststroken.

Ook veranderde ik de horizon. Bij mijn tekeningen was de horizon recht. Maar dan zie je het wel heel snel, als de mal een beetje scheeft ligt. Daarom hebben de afbeeldingen van de nieuwe XL-kaarten een berglandschap.

Ook besloot ik er nog een vel bij te maken om de afbeelding 3D te kunnen maken. Die knipvellen zijn juist weer op dunner papier gedrukt, zodat je ze gemakkelijk kunt knippen.
Op die vellen zitten ook allerlei afbeeldingen om je kaart mee aan te kleden.

Het nieuwe XL-pakketje is bijna klaar en we nemen het mee naar de PaperPassion beurs in Tilburg.
Die is van vrijdag 13 t/m zondag 15 oktober.


Uiteraard kun je er ook je eigen draai aan geven.
Of de vellen voor decoraties gebruiken.

Op mijn blog komen allerlei ideeën met de vellen.
Vul in het zoekvak linksboven XL-vellen in en ze komen tevoorschijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten