zaterdag 21 september 2019

Stap-voor-stap beschrijving van een rode kerstkaart met het nieuwe grid


Woensdag liet ik 3 blauwe kerstkaarten zien.
Met die stempelset maakte ik nog meer kaarten.

Vandaag laat ik je een rode kerstkaart zien, waarbij ik ook mijn nieuwe bujo-grid gebruikt heb.
Ik leg je hieronder stap-voor-stap uit hoe ik de kaart maakte.


Ik legde eerst een stuk watercolour karton van 10,5 x 10, 5 cm onder mijn grid. Op het grid verdeelde ik mijn stempels.
Daar waar ik lijnen wilde hebben, zette ik stipjes met potlood.



Vervolgens tekende ik lijnen over de stipjes.
Die lijnen liet ik goed drogen en toen gumde ik de potlood-stipjes weg.

In de vlakken stempelde ik de tekst en de sterren. Met rode inkt maakte ik wat spetters.
Ik stempelde een kerstboom en een ster op een stukje karton. De kerstboom en de ster knipte ik uit met een klein randje er om heen. Ik plakte ze met foam op het kader.
Ik plakte het kader op een stuk zwart karton.
En dat plakte ik op een vierkante kaart, die beplakt was met papier met rode stippen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten