maandag 19 februari 2024

Heel veel kaarten en kadolabels met gebakjes


In mijn vorige post liet ik een filmpje zien, waarin ik wat tips gaf over het knippen van de afbeeldingen uit het paperbook met de gebakjes.
Dat filmpje kun je ook hier op YouTube bekijken.

In dit blogbericht zie je een heleboel kaarten en wat kadolabels met die afbeeldingen uit het paperbook.
Ook de dessinvellen en de teksten zitten in het paperbook.
En de afbeeldingen van de papierklemmen zitten er ook in.

Voor deze kaarten gebruikte ik ook nog wit karton en zwart / wit koord.
Het koord plakte ik vast met tacky glue.
Voor het touwtje van het theezakje gebruik ik de echte draadjes, die aan een theezakje zitten.


Vel met tompoucen

De afbeeldingen, die op de vellen met de tompoucen staan, combineerde ik met het roze, blauwe en lichtgele stippenpapier.

De kadolabel is 5,5 x 8 cm.
De rechthoekige kaarten zijn 10,5 x 15 cm.
De vierkante kaart is 13 x 13 cm.






Vel met moorkoppen

De afbeeldingen, die op de vellen met de moorkoppen staan, combineerde ik met het donkergele, bruine en blauwe stippenpapier.

De kadolabel is 5,5 x 8 cm.
De bovenste rechthoekige kaart is 10,5 x 15 cm.
Die daaronder is 15 x 8 cm. (Dat is de strook, die je overhoudt, als je uit een A4 vel een vierkante kaart van 13 x 13 cm snijdt.)
De vierkante kaart is 13 x 13 cm.




 

Vel met appeltaartpunt

De afbeeldingen, die op de vellen met de punt appeltaart staan, combineerde ik met het bruine en blauwe stippenpapier.

De kadolabel is 5,5 x 8 cm.
De rechthoekige kaarten zijn 15 x 10,5 cm.
De zigzagkaart is gemaakt van een vierkante kaart van 13 x 13 cm. Daarvan is de voorkant teruggevouwen, zodat de zijkant van de kaart bovenop de vouw komt.





Vel met zalmroze gebak

De afbeeldingen, die op deze vellen staan, combineerde ik met het zalmroze, blauwe en bruine stippenpapier.

De kadolabel is 5,5 x 8 cm.
De rechthoekige kaarten zijn 10,5 x 15 cm.





 Combineren van vellen

Uiteraard kun je de afbeeldingen van de verschillende vellen ook met elkaar combineren.
Dat deed ik bij de kaart, die je hieronder ziet.

Die kaart is 15 x 8 cm. (Dat is de strook, die je overhoudt, als je uit een A4 vel een vierkante kaart van 13 x 13 cm snijdt.)

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaarten met deze leuke plaatjes. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaarten, Marjolein!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaarten, die met de moorkoppen vind ik ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je weer een leuke kaarten gemaakt Marjolein.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, genoeg ideeën om mee aan de slag te gaan. Leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie voorbeelden, dat geeft wat meer inspiratie. Ik krijg het boek voor mijn verjaardag (over 2 weken), dus ik moet nog even wachten voordat ik ermee aan de slag kan gaa.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuke kaarten kun je ermee maken. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen