vrijdag 13 maart 2020

De tas, die ik maakte toen ik live op instagram ging


Dinsdag ging ik live op instagram laten zien hoe je kunt handletteren op een tas.

Het patroon heb ik van de website van Edding, maar je kunt ook zelf wat handletteren of tekenen. Het patroon schuif je in de tas.
Ik doe ook meestal nog een grote snijmat in de tas, zodat de inkt niet door kan drukken op de achterkant.


Dan ga je de letters of tekening overtrekken met textielstift.
Om een mooi kleurverloop te krijgen, kleur je een gedeelte met de ene en een gedeelte met de andere kleur. Je gaat vervolgens met de lichtste kleur textielstift over de kleurovergang heen, zodat de kleuren mooier in elkaar overlopen.

Als je nog een schaduwrandje langs de letters wilt, verschuif je het patroon ietsjes. Dan is het heel gemakkelijk om de schaduw te tekenen.

Je kunt het fixeren door de achterkant te strijken, zonder stoom.
Dan kun je de tas tot 60 graden wassen.


De gebruikte materialen vind je hier in mijn webwinkel.

We hebben t/m vandaag (vrijdag 13 maart) een actie in de webwinkel:
Bij aankoop van elke € 10,- aan textielstiften, tassen en borduurringen ontvang je een gratis tas.
Geef bij de opmerkingen aan welke kleur(en) je graag wilt: creme of wit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten