donderdag 23 mei 2019

Kaart met boom met geborduurde bloemetjes


Onlangs kwam ik op instagram een afbeelding tegen van een geborduurde boom met bloemetjes, gemaakt met een frans knoopje.

Toen bedacht ik dat het wel leuk zou zijn om kleine franse knoopjes te borduren op een uitgestanste boom.
Afgelopen weekend ging ik met dat idee aan de slag en maakte ik de kaarten, die je hier ziet.


Eerst stanste ik de boom uit watercolour karton en kleurde het groen en bruin met distressinkt.
De inkt deed ik op een plastic sheet. Daar liet ik met het waterpenseel een druppeltje water in vallen, waarmee ik kleurde.


Met een prikpen prikte ik gaatjes waar de franse knoopjes moesten komen.


Met borduurgaren (6 draden) stak ik van achteren naar voren daar het gat.


Ik sloeg de draad 2 keer om de naald.


Vervolgens stak ik door hetzelfde gat van voor naar achter. Ik trok het draadje ondertussen aan.


Zo maakte ik een boom vol met bloemetjes.
De uiteindes van de draadjes hechte ik af en plakte ik met tacky glue een beetje vast, zodat ze niet vanachter de boom tevoorschijn zouden komen.

Ik maakte een groene veeg op de kaart en spetterde met de groene inkt.
Toen dat droog was, plakte ik de boom met foamblokjes op de kaart.


Ik maakte een klein stukje watercolour karton (met daarachter easy connect tape) groen en stanste daar de tekst uit en plakte die op de kaart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten